Прочутата италианска марка Lancia има почти 115-годишна история, но сега е представена в Европа само от един модел - Ypsilon, и на само един пазар - родния си. Затова днес името се свързва най-вече с тази компактна градска количка. В миналото обаче Lancia бе синоним на лукс, технически постижения, спортен дух, победи по пистите и превъзходство по обществените пътища. Спомнете си само за Delta Integrale. Все пак автомобилите на Lancia бяха сред първите, въвели монокока като конструкция, а също независимото окачване, V-образните четирицилиндрови и шестцилиндрови двигатели... Затова и моделите от славното минало на марката днес са много търсени от колекционерите и цената им често гони тази на марки като Ferrari.
Червената Lancia Rally 037 Stradale със средно разположен двигател ни връща в Световния рали шампионат, който автомобилът печели през 1983 г. при производителите. Най-скъпата пътните варианти на състезателната двувратка беше продадена година за 770 000 евро - 22-ата от общо 217-те изработени бройки. Одометърът показваше пробег от едва 3500 км. Благодарение на разположения в задната колесна база двигател Volumex 2.0 16V с мощност 205 коня, купето може да развива максимална скорост от над 220 км/ч.