Прочутата италианска марка Lancia има почти 115-годишна история, но сега е представена в Европа само от един модел - Ypsilon, и на само един пазар - родния си. Затова днес името се свързва най-вече с тази компактна градска количка. В миналото обаче Lancia бе синоним на лукс, технически постижения, спортен дух, победи по пистите и превъзходство по обществените пътища. Спомнете си само за Delta Integrale. Все пак автомобилите на Lancia бяха сред първите, въвели монокока като конструкция, а също независимото окачване, V-образните четирицилиндрови и шестцилиндрови двигатели... Затова и моделите от славното минало на марката днес са много търсени от колекционерите и цената им често гони тази на марки като Ferrari.
Е, най-скъпата Lancia в списъка е един невероятен модел от 30-те години на миналия век - предвоенният Lancia Astura Cabriolet Series III "Tipo Bocca" Pinin Farina от 1936 г., един от едва трите кабриолета, направени в Торино с къса база. На търг през 2017 г. за него бяха платени рекордните 1 935 940 евро. Автомобилът е оборудван с трилитров V8 двигател с мощност 83 конски сили с карбуратор Zenith 30 DVI и 4-степенна ръчна скоростна кутия. Той беше качествено възстановен, след което многократно беше обявяван за победител в различни изложби на класически автомобили.


0