IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Полезни ли са добавките за дизеловите двигатели?

Освен за зимата и отрицателните температури някои от тях предлагат и плюс за техниката

Полезни ли са добавките за дизеловите двигатели?

Шофьорите на дизелови автомобили вероятно са чували за добавки, а рекламите за тях се срещат често. Самите търговци предлагат обогатени с добавки горива. Но има ли смисъл да добавяме сами в резервоара нещо повече от това, което идва от колонката?

Добавките са допълнителните вещества, които се смесват с дизеловото гориво. С тяхна помощ двигателят трябва да работи по-добре. Обикновено се говори за удължен живот. Тези обещания обаче не трябва да бъдат приемани като чиста монета. Много по-важен за двигателя е правилният начин на употреба.

Важно е той да не бъде управляван при пълно натоварване докато е студен. Така ще добавите много повече към живота му, отколкото ако отделяте пари за скъпи добавки.

Някои производители предлагат добавки, които съдържат масло за дизеловия двигател. Но тъй като всички важни вещества се съдържат в дизеловото гориво още на бензиностанцията, можете да пропуснете употребата им.

Най-важната добавка за дизела е необходима в студения сезон. При отрицателни температури дизеловото гориво може да се сгъсти. Обикновено това се случва при температури под минус 20 градуса Целзий. И тъй като проблемът е известен отдавна, се предлага зимно дизелово гориво. То вече е смесено с добавки, които позволяват автомобилът да върви добре и през зимата.

Ако не шофирате дизеловия си автомобил често, е добре да изпразните резервоара преди настъпване на студените дни и да го заредите със зимна нафта. В противен случай двигателят може да не поиска да запали. Ще трябва да го откарате в сервиз или да го преместите на топло и да изчакате горивото да се затопли. В този случай автомобилът няма да претърпи никакви повреди.

Освен зимният дизел се предлагат и други добавки, които могат да ви донесат финансови и технически предимства. Тези добавки почистват двигателя отвътре, ускоряват изгарянето на саждите и подобряват протичането на горивото. Има добавки, които подобряват мазителните свойства на маслото. Някои добавки са специално пригодени за биодизелови автомобили, а други за по-стари дизели. Те не вредят на двигателя, но спокойно можете да се откажете от употребата им, стига да зареждате от проверени бензиностанции.

Снимка: Liqui Moli

0 от 500
  • #16
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Егати селската нация сме, егати ***. По цял свят хората карат дизел през зимата без да слагат разни простотии и двигателите им са ок. Затова и нашите селски бичмета ги купуват "нов внос". Тука умниците седнали да си надлъгват кое било по-хубаво. Сякаш в Швейцария, Австрия, Франция, Канада хората нищо не знаят.
  • #15
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Бардал ( преди 1 седмица )
    От 5 год. Ползвам добавка на всяко зареждане.Авгомобила е Таурег,дюзите са в отлично сътояние, горивото е румънско, автомобила е без забележки и е закупен през 2008 г А това с двигателно и двутактово масло го забравете ! Ще ни се смеят производителите на авгомобили
  • #14
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Светнат ( преди 2 седмици )
    Сега да ви светна за добавките. Добавките се слагат непрекъснато в горивата (без значение кои горива). Те се слагат в България и многократно над нормативите, защото върху тях ,,бензинджиите,, не плащат АКЦИЗ, а манджата от всичко сложено вътре Ви продават с акциза. От всичко това те печелят чисти 20 стотинки на всеки литър гориво.
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ДизелЮнакИзмама ( преди 2 седмици )
    А пък Българската добавка ДизелЮнакне най-голямата измама! Не знам защо такива измамници имат успех? Доказано е в лаболатория! Но хората вярват-а той плюва по всички други добавки. Не се свършиха наивниците.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Г ( преди 2 седмици )
    Тя светва и без да сипваме
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Сипвайте двутактово масло в нафтата.... и в най-скоро време очаквайте лампата на DPF-a да светне.
  • #10
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Dartz ( преди 2 седмици )
    Карам евро6B дизел и пълня резервоара всеки път с 50мл двутактово масло на 10литра нафта. Няма значение стар-нов дизел. Маслото винаги е от полза ;)
  • #9
    17 rate up comment 4 rate down comment
    До Наско ( преди 2 седмици )
    ..с новите бедни на сяра горива, смазването на гнп и дюзи е... нулево! Може да е предвидено ,обаче практиката показва друго - 2т масло( може и + газ за осветление) има благоприятен ефект върху дизели до евро 4... За по-новите нямам наблюдения
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Оффф
  • #7
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Атанас Кьосев ( преди 2 седмици )
    До Милко бой... И защо слагаш масло? Ако беше необходимо... Производителя щеше да пише на капака на резервоара... Да слагаш масло!)... Или това ти е навик от Трабанта!)?