IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Полезни ли са добавките за дизеловите двигатели?

Освен за зимата и отрицателните температури някои от тях предлагат и плюс за техниката

Полезни ли са добавките за дизеловите двигатели?

Шофьорите на дизелови автомобили вероятно са чували за добавки, а рекламите за тях се срещат често. Самите търговци предлагат обогатени с добавки горива. Но има ли смисъл да добавяме сами в резервоара нещо повече от това, което идва от колонката?

Добавките са допълнителните вещества, които се смесват с дизеловото гориво. С тяхна помощ двигателят трябва да работи по-добре. Обикновено се говори за удължен живот. Тези обещания обаче не трябва да бъдат приемани като чиста монета. Много по-важен за двигателя е правилният начин на употреба.

Важно е той да не бъде управляван при пълно натоварване докато е студен. Така ще добавите много повече към живота му, отколкото ако отделяте пари за скъпи добавки.

Някои производители предлагат добавки, които съдържат масло за дизеловия двигател. Но тъй като всички важни вещества се съдържат в дизеловото гориво още на бензиностанцията, можете да пропуснете употребата им.

Най-важната добавка за дизела е необходима в студения сезон. При отрицателни температури дизеловото гориво може да се сгъсти. Обикновено това се случва при температури под минус 20 градуса Целзий. И тъй като проблемът е известен отдавна, се предлага зимно дизелово гориво. То вече е смесено с добавки, които позволяват автомобилът да върви добре и през зимата.

Ако не шофирате дизеловия си автомобил често, е добре да изпразните резервоара преди настъпване на студените дни и да го заредите със зимна нафта. В противен случай двигателят може да не поиска да запали. Ще трябва да го откарате в сервиз или да го преместите на топло и да изчакате горивото да се затопли. В този случай автомобилът няма да претърпи никакви повреди.

Освен зимният дизел се предлагат и други добавки, които могат да ви донесат финансови и технически предимства. Тези добавки почистват двигателя отвътре, ускоряват изгарянето на саждите и подобряват протичането на горивото. Има добавки, които подобряват мазителните свойства на маслото. Някои добавки са специално пригодени за биодизелови автомобили, а други за по-стари дизели. Те не вредят на двигателя, но спокойно можете да се откажете от употребата им, стига да зареждате от проверени бензиностанции.

Снимка: Liqui Moli

0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    100мл 2Т масло и 1 л бензин на един резервоар 55 л. и дизела работи, като швейцарски часовник. Вече 15-та година е така и пали от ряз. Само сменяйте подгревните свещи, че те могат да ви направят бела с паленето. Аз на 100 хил.км. ги сменям. колата е на 350 хил. и 3 пъти съм сменял. Всичко е ток и жици. японски дизел е само да вметна. Няма грешка!
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Никой не знае какво сипват по бензиностанциите, Доверие не може да се има на никой. За това по-добре да има превенция с добавка, от колкото да ремонтирам дюзи или ГНП. 35-40 лв на 1000 литра нищо не са като разход.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Корки Бучек ( преди 1 седмица )
    Най-качествените горива са нашите,за това се налага да бутаме *** в резервоарите,да се правим на химици и т.н. и т.н. ...
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Anton ( преди 1 седмица )
    3ton-това е добавката. Оригинална руска химия.Дори мириса си е като в старите магазини битова химия. Има за почистване на горивната система и антигел.С нея спасих капещи дюзи на Опел Зафира и Пежо 307.Наистина е добра.Няма да съжалявате. Бардал и другите ментетата ряпа да ядат-пробвал съм и правя разлика. Това е колеги.Живи и здрави.Ще се радвам на хубави коментари.
  • #22
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Бг в всичките стоки трябва да се добави добафки иначе за ништо не стават всичко е ментета
  • #21
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Няма " проверени " бензиностанции в Бг, дизела е разредител за боя, без добавки става лошо...
  • #20
    8 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    На 10л нафта 1л бензин и на цялото количество 7-8гр двутактово масло без димно за най големите студове. НЕ ВЗИМАЙТЕ СКЪПИ ДОБАВКИ ПЪЛНО Е С МЕНТЕТА!!!
  • #19
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Бай ганьо е влязъл в 10 годишен заем да си купи полу умрелия дизел и го бута с още пари с надеждата да го реанимира ежедневно.
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Цаца ( преди 1 седмица )
    2т масълце FC или fd по jato задължително 5-10г./л и няма проблеми ни с дюзи ни с помпа....
  • #17
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Да изкам да пазя дъртия дизеляк щот си върша работата с него