IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как акумулаторът да преживее студения сезон

Новите акумулатори също са чувствителни към температурите и енергията им намалява през зимата

Как акумулаторът да преживее студения сезон

Модерните автомобилни акумулатори се наричат „необслужваеми“, но това не значи, че през зимата не трябва да полагаме грижи за тях. Те също са чувствителни към външните температури. Когато термометърът падне под нулата, химичните процеси в тях се забавят. Вследствие на това те предоставят по-малко енергия и с увеличаване на студа намалява капацитетът им. При минус десет градуса Целзий на разположение са около 65 процента, а при минус двадесет – 50 процента.

При старите и по-слаби акумулатори това не е достатъчно за запалване на двигателя. И след напразното въртене често се стига до преждевременната смърт на батерията. Съвети от рода на „при студ включете фаровете предварително, за да загреете акумулатора“ или „извадете една свещ, за да намалите компресията“, са само легенди и следва да останат там, където им е мястото – сред фолклорните мъдрости.

По-добре и по-успешно ще бъде да оставите автомобила или поне акумулатора на топло. Ако това не е достатъчно, използвайте пълна с гореща вода бутилка. Достатъчно е да я поставите десет минути преди старта върху акумулатора, за да „подгреете“ паленето. Ако нямате успех, спрете на след десетата секунда от опитите, оставете акумулатора на спокойствие и повторете след половин минута.

акумулатор

За да не се стига до проблеми с акумулатора през зимата, може да използвате и някои от следните съвети. Важно на студено е оловно-киселинните акумулатори да бъдат оставяни с достатъчно заряд. Ако автомобилът се ползва на къси дистанции и често извършва студени паления, е препоръчително да се изпробва капацитета му и при нужда да се дозарежда с външно зарядно.

Вече се продават устройства с т.нар. „поддържаща функция“ и които могат да бъдат свързани през запалката например. При тях трябва да се внимава дали функционират и при изключен контакт. При много нови автомобили случаят не е такъв. Освен това се препоръчва корпусът и клемите на акумулатора да бъдат почиствани редовно с антистатична кърпа, за да не се стигне до статични загуби.

Препоръчително е от време на време клемите да се натягат. При по-старите акумулатори с отвор за пълнене трябва да се внимава камерите да имат достатъчно течност. Ако нямат следва да се добави дестилирана вода.

За предпазване на акумулатора от повреди през зимата, потребители като вентилатора, радиото, отоплението на седалките не трябва да бъдат включвани докрай.

Снимки: Autoscout

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    минаващ ( преди 1 седмица )
    ГНП-то и дюзите да се чете. Моя грешка.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    минаващ ( преди 1 седмица )
    Не е необходима грижа ако карате да речем дизел, при положение, че: 1: алтернатора работи без грешка, 2: стартерът ви е перфектен, 3: всички подгряващи свещи работят, 4: компресията е в необходимите граници, 5' ГНП-то и свещите са с предписаното налягане и не на последно място карате с нафта, която не сте заредили в България.
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Здрасти ( преди 1 седмица )
    Аз имам една варта силвър на 13 г., а не знам колко е карана в чужбина, колата си дойде с нея. Въъпросния акумулатор още има живот и държи 12.3 v в неработещо състояние. Използвам го само пролетно летния сезон сега...
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Rizh ( преди 2 седмици )
    3. "...да бъдат почиствани редовно с антистатична кърпа, за да не се стигне до статични загуби" - Каква антистатична кърпа, какви статични загуби при 12 волта??? Трябва да се почиства от мръсотия, която може да причинява утечки. ... мислех и други неща да коментирам, ама тя цялата статия е за редaкция
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Rizh ( преди 2 седмици )
    1. „при студ включете фаровете предварително, за да загреете акумулатора“ - не е народна мъдрост, а научен факт. Терминът "да загреете акумулатора“ не е съвсем правилен, но при много студено време, включване на маломощен консуматор помага. 2. "Вече се продават устройства с т.нар. „поддържаща функция“ и които могат да бъдат свързани през запалката например" - Туй може такива поразии да направи, че... едната е пожар. Да не говорим за ефекта за акумулатора, на който му трябва поне 6 ампера ток.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Стен ( преди 3 седмици )
    Хайде стига сега, дори и на най-бюджетните марки, акумулаторите издържат много повече.Преди седмица смених акумулатора на служебното клио,което е 2011 год.,просто една сутрин отказа.Като го свалиха, се оказа, че е оригиналния, с надпис RENAULT- 60 амперчаса,с пусков ток 510.Взех някакъв 62 ампера,540 пусков,украински, от сервиза ми казаха, че повече от 3 год. едва ли ще изкара, и съм убеден, че са прави. 3 години клиото гараж не знае що е, а и съм в София, а не в Петрич, зимата си става яко сту ...
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #10 нещо много си набрал на немците и май каквото и да ти кажа - ще си останеш предубеден. Говорех за нов Сеат Леон с акумулатор Ексид (Exide). Той изкара 8 години, като беше произведен година по-рано - т.е. 9 годишен. И не беше умрял - и аз го смених превантивно, тъй като се мъчеше при студове. Та... не знам дали немските са по-зле, след като уж бюджетната им марка кара с оем батерия по над 8 години. Всеки има право да е предубеден, но фактите са тези.
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #8 разправяй ги тези лакърдии на немските производители! питай ги техните OEM защо до 4-тата година и са издали багажа! Поле ела да ни кажеш защо при едните издържат двойно повече, а при другите двойно по-малко и защо тези, които се бият в гърдите, че са премуим не са, а някакви масови марки имат по-добро качество. Не просто по-добро, а в пъти по-добро. В ПЪТИ!!! Питай също, защо немците ти вземат толкова пари за “премиум“, като той не е ! само цената и нищо друго не е премиум при немците!
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    времето като е кофти автомобила си стои в гаража на сухичко и топличко гумите на колата си лежат на възглавници зарядното на акумулатора на снежинка и чакаме да стане подходящо време за каране
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #6 не е марката на батерията - ами е OEM части ако ти говори нещо. За първоначално вграждане. Като отидох в магазин да си купя същата марка акумулатор с която бях изкарал 8 години без проблеми, човека от магазина ми каза "Нали не очакваш да ти изкара пак толкова.. " та така..