IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Климатикът често заблуждава шофьорите при студено време

Знаете ли при какви температури се изключва компресорът през зимата?

Климатикът често заблуждава шофьорите при студено време

Падането на температурите навън вече е факт, което особено сутрин кара шофьорите да започват да затоплят автомобилите си. За тази цел се използва климатикът, но колко полезен е той при студено време?

Масово се твърди, че климатикът може да се използва през зимата така, както и през лятото, когато изсушава въздуха и се бори с изпотяването на стъклата. Оказва се обаче, че това не е толко просто, тъй като съществува определена температура, при която се изключва компресорът.

Автомобилните производители често заблуждават клиентите си, като обясняват, че климатикът в тяхната кола може да се използва през цялата година. Това не е точно така, тъй като всеки от тях са има параметри. Например, при BMW минималната температура, при която работи компресорът на климатика е 1°C. Падне ли под нея, компресорът няма да се включи.

Що се касае до моделите на марките Porsche, Skoda или Kia, при тях системата спира да работи още по-рано - при 2°C. Китайските Great Wall са настроени по-зимно, ако може така да се каже - до минус 5°C, докато при колите на Renault е точно обратното - там компресорът престава да работи при 4°C. 

Някой може да попита, защо това е толкова важно? Ами, защото в автомобила липсва индикация, че компресорът на климатика не работи. Той може да се изключи, дори ако на централната консола свети лампа с обозначения AC on (тоест, климатикът е включен). 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 3 седмици )
    Това със звездите е Д. У. Х. А
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 3 седмици )
    abc +++ точно от награветалите почва да *** топло, почти всички дизели са с такиви елементи, че даже и при някой бензинови, внос от северни страни.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ВенциВенц ( преди 3 седмици )
    Тъй като дизела е по-икономичен при достигане на работна температура в някои автомобили има подгревна система и загряването е по-бързо. Парното на колите дори е на отделен термостат в малък кръг. До появата на електрическите коли и хибриди всички компресори са с ремъчни компресори и са само за охлаждане. Може и да има някое изключение, но ще е за специални автомобили. Така, че статията е интересна и е важно да се знае, че климатика ще дръпне влагата в подземен гараж при температури над 0 градуса
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    някой ( преди 1 месец )
    Инверторен тип управление на двигател означава плавно управление по честота или напрежение на оборотите на ел.двигател ( в случая на компресора на колата е невъзможно, защото е с ремъчно задвижване). Няма отношение към това дали с трипътен вентил може да обръща потока на флуида към радиаторната пита до предния радиатор или към купето.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    abc ( преди 1 месец )
    Климатиците на колите с бенз./дизел само охлажат.Не са инверторни. Топло има достатъчно от загрятия антифриз на двигателя. При някои автомобили, особено дизели, за допълнителен комфорт се слага ел.реотан и вентилатора обдухва него. Като печка "духалка". Затова веднага при някои се усеща топло. Но не е от компресора на климатика, нито от антифриза. На много коли лампичката "AC" си свети "правилно" само когато работи компресора. При други свети постоянно - "разрешено пускането на компресора".
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    някой ( преди 1 месец )
    Това означава ли, че след като 30 сек. след стартиране на ДВГ и последващо включване на климатк ( климатроник ) е невъзможно да измервам 53.7 градуса на въздуха излизащ от дюзата измерени с датчик Платина 1000, при положение, че на охлаждане за същото време постига 8,4 градуса. При външна температура 11.4-5 градуса?
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Системата работи само в една посока на прост автомобил с ДВГ. Електричките имат / не всички / термопомпа с двоен режим на работа
  • #8
    0 rate up comment 5 rate down comment
    някой ( преди 1 месец )
    До 7 - пояснете моля. Образованието ми е на ниво основно. Колата е дизел и й трябват около 10 км или поне 15 минути при температура под -5 градуса, за да постигне повече от 50 градуса на охлаждащата течност, откъдето евентуално да замести климатика. Моята кола по емпиричен път оборва написаното в статията. Та очаквам Вашето съждение. Според мен R134a като газ, който се изпарява при температура над -26 градуса, може да върши работа и при температури под -10 градуса. Може компа да не спира компр ...
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До Н 3 ( преди 1 месец )
    Викаш климатика на шкодата топли а? Боже колко необразовани хора има...
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойота хибрид ми е колата и климатика не престава да работи при каквата и да е температура, защото не е вързан с двигателя, а е електрически. Дали ще съм с включен или не климатик разходът на гориво е почти един и същ. на книга го дават да се повиши с 0,1-0,2л/100, което трудно можеш да го забележиш. Влизаш в колата, палиш и започва да ти дyха въздух с температура на която си го нагласил. Хитро го е измислил японеца.