Падането на температурите навън вече е факт, което особено сутрин кара шофьорите да започват да затоплят автомобилите си. За тази цел се използва климатикът, но колко полезен е той при студено време?
Масово се твърди, че климатикът може да се използва през зимата така, както и през лятото, когато изсушава въздуха и се бори с изпотяването на стъклата. Оказва се обаче, че това не е толко просто, тъй като съществува определена температура, при която се изключва компресорът.
Автомобилните производители често заблуждават клиентите си, като обясняват, че климатикът в тяхната кола може да се използва през цялата година. Това не е точно така, тъй като всеки от тях са има параметри. Например, при BMW минималната температура, при която работи компресорът на климатика е 1°C. Падне ли под нея, компресорът няма да се включи.
Що се касае до моделите на марките Porsche, Skoda или Kia, при тях системата спира да работи още по-рано - при 2°C. Китайските Great Wall са настроени по-зимно, ако може така да се каже - до минус 5°C, докато при колите на Renault е точно обратното - там компресорът престава да работи при 4°C.
Някой може да попита, защо това е толкова важно? Ами, защото в автомобила липсва индикация, че компресорът на климатика не работи. Той може да се изключи, дори ако на централната консола свети лампа с обозначения AC on (тоест, климатикът е включен).