fallback

"Ефектът Tesla" удари премиум-марките

На някои пазари цената на употребяваните Mercedes, BMW и Audi пада стремително

Експерти от компанията Capital One направиха проучване, което показва лоши новини за собствениците на автомобили от премиум-марки. На някои пазари, в това число и американския, употребяваните автомобили на компании като Mercedes, BMW и Audi поевтиняват стремително. Само за последната година част от моделите на германското трио са загубили до 30% от цената си.

Анализаторите определят това като "Ефекта Tesla". Компанията на Илон Мъск просто променя понятието "премиум" при съвременните автомобили. По-рано потребителите са искали скъп кожен салон, масаж на седалките, елементи от дърво и тем подобни екстри. Сега обаче клиентите залагат на технологиите, а те са предлагани именно от Tesla.

Например, BMW 320i от 2018 г. е загубило 20% от цената си. Тригодишен Mercedes-Benz B-Class е поевтинял с цели 30%, тъй като стойността му е паднала от 18 500 долара на 13 250 долара.

Това определено се отразява на клиентите, които искат да си купят автомобил втора употреба от по-висок клас, като в същото време продавачите им губят. Тенденцията все още не се проявява при масовите модели на развиващите се пазари, но според експертите с навлизането на по-достъпните като цена коли а Tesla до няколко години и това ще се промени.

Снимки: Tesla

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    И аз съм за максимално нова кола без значения класа, но все пак не съм сигурен че бих взел Дачия особено базова. Друг е въпроса че в момента не служебни коли и не Дачия карани в БГ с пълна история започват от 20к. И ако искаш не нофнос е почти толкова тежко за портфейла колкото и нова.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Такава ще е следващата, само да направят завода в Европа и тъкмо като ми изтече сегашния лизинг и веднага налазвам един Модел Y или нещо по-ново ако пуснат след 3-4 години.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Има надежда за подобрение но да видим кога. Първо ще отворят представителство в Източна Европа и все някога ще отворят фабриката в Европа. В момента едногодишна модел 3 тук струва колкото че и повече от нова в Германия. С представителтвото трябва да паднат до 10% цените за нова и поне още толкова за старите. Отделно и фабриката вярвам ще смъкне 10-20%. Което значи от 105-110 хил лв (без субсидии) за нов LR ще гоним 80-тина. И 60-70 за употребяван срещу 95 стартово за употребяван сега
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    A как въври Тесла, втора употреба, с технолигиите, спрямо премиумите с дървените елементи? Щоте нещо се сравняват кон с кокошка ми се струва.
  • #6
    хъммм ( преди 5 години )
    статията звучеше достоверно , до момента когато прочетох примера с Мерцедес В !?Че те вече и децата знаят че само името им е мерцедес, също като "Ситан" - "Рено" с емблемата на немския производител
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    На кратко колите в БГ са евтини защото се внася утайката на Европа. Огромна част от обявите за под 10 годишни коли на които съм попадал предлаг уж читави коли на цена под минималната за аналогичен автомобил в Германия. А тази цена включва доставка и печалба. Като видите обява в БГ намалете с 2500 (тотален минимум - 1000 за доставка, 1000 печалба и 500 пазарлък при премиумите поне още 1000) за да получите цената на подобна кола в Германия.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Всъщност причината е, че немските са масови. Японките особено се карат много повече от маниаци съответно средно са по-гледани. Докато например Пасата е масов служебен автомобил - има купища коли на стотици хиляди километри, които на практика са изхвърлени. Джамбазите ги взимат за по 2-3к евро и ги продават 7-8к евро след малко закърпване.
  • #3
    z8 ( преди 5 години )
    Тригодишен Mercedes-Benz B-Class е поевтинял с цели 30%, тъй като стойността му е паднала от 18 500 долара на 13 250 долара.За къв премиум пишете тука,това е тенекия под средния клас,и е нормално да падат цените на скъпите марки ,защото и надценките са по големи и хората които си ги купуват могат да си го позволят
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Не само при премиумите е така. Вземете кола среден клас на ФВ например. Сравнете един Пасат с Генезис, Акорд или Авенсис например.Ще видите доста ниска цена на немското, докато корейските и японските държат много висока цена. Ето заради това автотърговците,които внасят коли втора ръка внасят повече немски,защото са евтини и могат да сложат по-голяма надценка. В България най-бедната държава в ЕС се кара предимно немско, защото сме бедни и нямаме пари за стойностни автомобили и комплексарите много
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Причината не е само Тесла. Немското трио от дълги години са най-обезценяващите се коли. Дори в Германия е така, където пазара е доста голям и развит. Чисто и просто тези коли се карат няколко години и тъкмо да им дойде времето на скъпите ремонти и се продават. Хората търсещи коли 2-ра ръка го знаят и бягат от тези коли и не се купуват и цената им естествено пада. Тогава идва българският и не само автоджамбазин и ги купува,за да ги продаде на комплексарите,които искат немски "премиум".
fallback
Последни