Експерти от компанията Capital One направиха проучване, което показва лоши новини за собствениците на автомобили от премиум-марки. На някои пазари, в това число и американския, употребяваните автомобили на компании като Mercedes, BMW и Audi поевтиняват стремително. Само за последната година част от моделите на германското трио са загубили до 30% от цената си.
Анализаторите определят това като "Ефекта Tesla". Компанията на Илон Мъск просто променя понятието "премиум" при съвременните автомобили. По-рано потребителите са искали скъп кожен салон, масаж на седалките, елементи от дърво и тем подобни екстри. Сега обаче клиентите залагат на технологиите, а те са предлагани именно от Tesla.
Например, BMW 320i от 2018 г. е загубило 20% от цената си. Тригодишен Mercedes-Benz B-Class е поевтинял с цели 30%, тъй като стойността му е паднала от 18 500 долара на 13 250 долара.
Това определено се отразява на клиентите, които искат да си купят автомобил втора употреба от по-висок клас, като в същото време продавачите им губят. Тенденцията все още не се проявява при масовите модели на развиващите се пазари, но според експертите с навлизането на по-достъпните като цена коли а Tesla до няколко години и това ще се промени.
Снимки: Tesla