С рязкото увеличение на електромобилите по пътищата статистиката на най-големия клуб на автомобилисти в Германия - ADAC, показва, че те са по-малко податливи на повреди, отколкото колите с ДВГ на същите години. При превозни средства на възраст от 2 до 4 г. автомобилите с ДВГ търпят два и половина пъти повече повреди от електрическите. Службите за пътна помощ на ADAC отчитат 9,4 повреди на 1000 коли с ДВГ през 2024 година и 3,8 на 1000 за електромобили.
Текущата статистика за 2025 година анализира данните за повредите на 159 моделни серии на около 20 марки. Няколко модела на Toyota, които иначе се смятаха за надеждни в миналото, се оказаха особено податливи на повреди. Този с най-висок процент на повреди е Toyota C-HR с първоначална регистрация през 2020 г. - 63,1 повреди на 1000 автомобила. Други модели на Toyota също страдат от проблеми с надеждността (RAV4, Yaris и Yaris Cross), често заради стартер акумулатора.
Двигателите с вътрешно горене при Mini (0.3 повреди на 1000 автомобила) и Audi A4 (0.4) се представиха най-добре сред двугодишните коли. Най-надеждният електромобил пък е Tesla Model 3 (0.5 повреди). Общо дванадесет модела имат индекс на повреда по-малък от 1. В допълнение към моделите на Toyota (Yaris Cross - 40, Yaris - 29.2, C-HR - 16.4 и RAV4 - 18.4), още един електромобил се открои. Според ADAC високата чувствителност към повреди на Hyundai Ioniq 5 (22.4 на хиляда) се дължи на проблеми с модула за интегрирано контролно зареждане (ICCU).
Както и в предишни години, дефектният стартер акумулатор е основната причина за повреди - 44,9 на хиляда през 2024 година. При електромобилите обаче индексът е 50,5, а при колите с ДВГ - 44,6%. Въпреки това процентът на повреда при превозните средства на възраст от 2 до 4 години е 2,3 повреди на 1000 превозни средства за тези с ДВГ и 1,7 за електромобилите. Причината за това е цялостната по-ниска чувствителност към повреди на електрическите автомобили, съчетана с по-малки повреди при други компоненти, според ADAC.