IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ADAC: Електромобилите се повреждат по-рядко от колите с ДВГ

Според статистиката най-много проблеми се наблюдават при четири модела на Toyota

С рязкото увеличение на електромобилите по пътищата статистиката на най-големия клуб на автомобилисти в Германия - ADAC, показва, че те са по-малко податливи на повреди, отколкото колите с ДВГ на същите години. При превозни средства на възраст от 2 до 4 г. автомобилите с ДВГ търпят два и половина пъти повече повреди от електрическите. Службите за пътна помощ на ADAC отчитат 9,4 повреди на 1000 коли с ДВГ през 2024 година и 3,8 на 1000 за електромобили.


Electric


Текущата статистика за 2025 година анализира данните за повредите на 159 моделни серии на около 20 марки. Няколко модела на Toyota, които иначе се смятаха за надеждни в миналото, се оказаха особено податливи на повреди. Този с най-висок процент на повреди е Toyota C-HR с първоначална регистрация през 2020 г. - 63,1 повреди на 1000 автомобила. Други модели на Toyota също страдат от проблеми с надеждността (RAV4, Yaris и Yaris Cross), често заради стартер акумулатора.

Двигателите с вътрешно горене при Mini (0.3 повреди на 1000 автомобила) и Audi A4 (0.4) се представиха най-добре сред двугодишните коли. Най-надеждният електромобил пък е Tesla Model 3 (0.5 повреди). Общо дванадесет модела имат индекс на повреда по-малък от 1. В допълнение към моделите на Toyota (Yaris Cross - 40, Yaris - 29.2, C-HR - 16.4 и RAV4 - 18.4), още един електромобил се открои. Според ADAC високата чувствителност към повреди на Hyundai Ioniq 5 (22.4 на хиляда) се дължи на проблеми с модула за интегрирано контролно зареждане (ICCU).


Electric


Както и в предишни години, дефектният стартер акумулатор е основната причина за повреди - 44,9 на хиляда през 2024 година. При електромобилите обаче индексът е 50,5, а при колите с ДВГ - 44,6%. Въпреки това процентът на повреда при превозните средства на възраст от 2 до 4 години е 2,3 повреди на 1000 превозни средства за тези с ДВГ и 1,7 за електромобилите. Причината за това е цялостната по-ниска чувствителност към повреди на електрическите автомобили, съчетана с по-малки повреди при други компоненти, според ADAC.

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Jm2 ( преди 3 дни )
    Аха и защото са много здрави, Hetz продадоха 20 000 тесли накуп за да се отърват от тях. Загуба от милиарди евро и чао на генералния директор взел решение за закупуването им.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Рекламна статия, писана от неук електричар. Затова Тойота продава по 10 милиона коли годишно,а Тесла се мъчи да премине заветните 2 милиона електромобила годишно.Теслончо обещаваше по 20 милиона Тесли годишно.
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 дни )
    Истина факти цифри и никакви прилагателни обиди и пропагандни внушения. Вероятността да се повреди Toyota в сравнение с Тесла е 12 620% по-голяма! Не 12%, а 12 хиляди процента. Дали трябва да ти плащат за да казваш истината? Дали, ако говориш истината хвалиш нещо? А ако лъжеш като сектантите на Toyota, които на черното казват бяло?
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Ebati platenata stat ( преди 4 дни )
    Най здравите коли ги изкараха.....хахахаха
  • #8
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Булшит, почти всяка електричка има куп проблеми, примерно със зареждането на някои станции, с акумулатора, със софтуера със студа, с всичко.
  • #7
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Alex ( преди 4 дни )
    Тази класация да не е наобратно?
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Това ФВ го потвърдиха преди няколко месеца - разбира се, говорейки само за техните си модели. Но все пак е показателно.
  • #5
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Истината, подтискана от мощната пропагандна машина на Тойотка, започва да излиза наяве. Всъщност, статистиката в полза на електромобилите само ще се подобрява, защото много от традиционните марки все още не са овладели технологията и я дърпат доста надолу.
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    до 3 ( преди 4 дни )
    Интересно - и аз ги познавам, а фактите са противоположни - скъсват ги от каране, включително и до чужбина. В един от случаите приятел се хвалеше, че е спестил 2000 лв от гориво само за първото лято. Освен това пропускаш да отчетеш, че в БГ Тесла е покупка на собствен риск, защото няма официален сервиз и няма как да стане масова. Също пропускаш, че Тесла в чужбина се ползва масово за Убер и такси. Цялата ти теория за малкото км издиша. Точно обратното е. Скъсват ги от каране.
  • #3
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    До 2 И километрите. Съжалявам, но познавам средностатистическия клиент на Тесла - мъже на млада или средна възраст, работещи като програмисти, финансисите, банкери или управители, на сравнително модерни начинания, които го карат повече на инвеститорски пари или спекулация, отколкото на печалби. Това са хора, които са в близост до ценътра, в който често работят. Те не ходят на почивка с колата. Те отиват със самолета, а до летищео взимат такси. Сравняваш ги с тея, каращи RAV4 ...