IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ADAC: Електромобилите се повреждат по-рядко от колите с ДВГ

Според статистиката най-много проблеми се наблюдават при четири модела на Toyota

С рязкото увеличение на електромобилите по пътищата статистиката на най-големия клуб на автомобилисти в Германия - ADAC, показва, че те са по-малко податливи на повреди, отколкото колите с ДВГ на същите години. При превозни средства на възраст от 2 до 4 г. автомобилите с ДВГ търпят два и половина пъти повече повреди от електрическите. Службите за пътна помощ на ADAC отчитат 9,4 повреди на 1000 коли с ДВГ през 2024 година и 3,8 на 1000 за електромобили.


Electric


Текущата статистика за 2025 година анализира данните за повредите на 159 моделни серии на около 20 марки. Няколко модела на Toyota, които иначе се смятаха за надеждни в миналото, се оказаха особено податливи на повреди. Този с най-висок процент на повреди е Toyota C-HR с първоначална регистрация през 2020 г. - 63,1 повреди на 1000 автомобила. Други модели на Toyota също страдат от проблеми с надеждността (RAV4, Yaris и Yaris Cross), често заради стартер акумулатора.

Двигателите с вътрешно горене при Mini (0.3 повреди на 1000 автомобила) и Audi A4 (0.4) се представиха най-добре сред двугодишните коли. Най-надеждният електромобил пък е Tesla Model 3 (0.5 повреди). Общо дванадесет модела имат индекс на повреда по-малък от 1. В допълнение към моделите на Toyota (Yaris Cross - 40, Yaris - 29.2, C-HR - 16.4 и RAV4 - 18.4), още един електромобил се открои. Според ADAC високата чувствителност към повреди на Hyundai Ioniq 5 (22.4 на хиляда) се дължи на проблеми с модула за интегрирано контролно зареждане (ICCU).


Electric


Както и в предишни години, дефектният стартер акумулатор е основната причина за повреди - 44,9 на хиляда през 2024 година. При електромобилите обаче индексът е 50,5, а при колите с ДВГ - 44,6%. Въпреки това процентът на повреда при превозните средства на възраст от 2 до 4 години е 2,3 повреди на 1000 превозни средства за тези с ДВГ и 1,7 за електромобилите. Причината за това е цялостната по-ниска чувствителност към повреди на електрическите автомобили, съчетана с по-малки повреди при други компоненти, според ADAC.

0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 2 И километрите. Съжалявам, но познавам средностатистическия клиент на Тесла - мъже на млада или средна възраст, работещи като програмисти, финансисите, банкери или управители, на сравнително модерни начинания, които го карат повече на инвеститорски пари или спекулация, отколкото на печалби. Това са хора, които са в близост до ценътра, в който често работят. Те не ходят на почивка с колата. Те отиват със самолета, а до летищео взимат такси. Сравняваш ги с тея, каращи RAV4 ...
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Още по-голямо значение има средната стойност и важност на повредите
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Иронията е, че често се проваля някаква електроника при ДВГ-то, която просто отсъства при електричките.