В BMW определят 8-Series Gran Coupe като "купе с 4 врати", но той по-скоро е седан. Компанията представи и неговата най-мощна модификация, която е получила двигателя на седана M5.
Под капака на четиривратия автомобил е поставен добре познатият 4,4-литров V8 с две турбини. При стандартното BMW M8 Gran Coupe двигателят развива 600 к.с., а при версията Competition с 25 к.с. повече. Въртящият момент и в двата случая е еднакъв - 750 Нм. Моторът работи в комбинация с 8-степена автоматична скоростна кутия и със система за задвижване на четирите колела с активен диференциал.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,3 секунди (3,2 при версията Competition), като толкова са нужни и на купето BMW M8. Максималната скорост е фиксирана на 250 км/ч, но при доплащане на пакета M Driver's ограничителят може да бъде преместен на 305 км/ч.
В стандартното оборудване на BMW M8 Gran Coupe влизат адаптивно окачване с М-амортисьори, мощни спирачни механизми и 20-цолови джанти. Като опция се предлагат карбоново-керамични компоненти.
Както и стандартното М-купе, версията с 4 врати е получила възможности за настройка на силовия агрегат и на шасито. Това включва режими Road, Sport и Track, но водачът има на разположение и два индивидуални режима, които се активират с бутон на волана. С тях може да се променят параметрите на работа на двигателя, окачването, кормилното управление, система за задвижване на четирите колела и спирачките.
Новата версия се отличава от стандартния модел по спойлера на багажника, а също така по броните, лазерната оптика, четирите тръби на изпускателната система, различната решетка на радиатора и външните огледала, които са с оптимизирана форма. В оборудването на модела влиза и карбонов покрив, а срещу доплащане клиентът получава и разширен пакет с елементи от този метал.
В салона са се появили специални седалки, спортен М-волан, оригинален джойстик на скоростната кутия и 12,3-инчов виртуален приборен панел, който е комбиниран с 10,25-инчов екран на мултимедийната система.
На старта на продажбите BMW M8 Gran Coupe ще се предлага в ограничена версия First Edition, от която ще бъдат произведени само 400 бройки. Тя ще се отличава по цвета Diamond Green с бронзови акценти, оригиналните джанти и салон с кафява кожа. Засега са известни само цените за Северна Америка, където стандартния модел стартира от 130 000 долара, а версията Competition струва поне с 13 000 отгоре.
Още снимки - вижте в галерията.
Снимки: BMW