IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Убийствена буква: тестваме новото BMW M2 Competition

Обмислихме го много внимателно, преди да го кажем: това е най-доброто BMW в момента

Всеки ще ви каже, че BMW е съкращение от Bayerische Motoren Werke, тоест баварски моторни работилници.
Но в нашите леко вдетинени съзнания BMW е също съкратено от Бързо, Малко и Весело.  
 


ТАЗИ ПРЕДСТАВА, ВКОРЕНЕНА от машини като епохалното 2002 Turbo или първото M3 E30, напоследък понесе много удари.
Днес емблемата с баварското каре се слага върху двутонни мастодонти, компактни електромобили и дори миниванове с предно предаване.
Но има и една кола, която е като индулгенция за всички грехове. Заради нея бихме простили на BMW на практика всичко. Тази кола се нарича M2. И току-що стана още по-добра. Запознайте се с BMW M2 Competition.


BMW M2 Competition


В ГАМАТА НА БАВАРЦИТЕ има доста по-мощни и по-бързи машини. Но именно тази наточена "двойка" най-добре запазва духа на славното минало. И ни напомня, че не карате BMW, за да стигнете от точка А до точка Б. При истинското BMW целта е самото каране.

Досегашната "обикновена" М2 имаше много предимства пред по-големите си роднини - беше по-забавна, по-пъргава и също така чувствително по-евтина. Имаше обаче и един недостатък: докато M3 и M4 ползваха специално разработения в Гархинг мотор S55, M2 трябваше да се задоволи с пролетарския N55 от стандартната Пета серия.


BMW M2 Competition


СЕГА НАЙ-ПОСЛЕ НЕПРАВДАТА е поправена и Competition версията получава истинския M-двигател - с три литра обем, шест цилиндъра в редица и два турбокомпресора. Разликите са чувствителни: олекотен колянов вал, подсилени бутала, съвсем различни клапани, активна изпускателна система.
Единствено мощността е намалена малко в сравнение с M3 и стига до 410 конски сили - което пак е с 40 повече от досегашния модел.

 

BMW M2 Competition

2979 куб. см работен обем (I6)

410 к. с. максимална мощност

550 Нм максимален въртящ момент

4.2 секунди 0-100 км/ч

Снабдена с launch control, тази кола се изстрелва от 0 до 100 км/ч за съвсем малко над 4 секунди - всъщност по-бързо от Aston Martin DBS или Lamborghini Gallardo. Но ще я оцените истински не по това как ускорява, а как завива.


BMW M2 Competition


СПЕЦИАЛНИЯТ ДИФЕРЕНЦИАЛ с ограничено приплъзване разпределя идеално въртящия момент към задните колела. Електронната стабилизация се грижи все пак да не се престараете. Но сега вече има и динамичен режим, който ограничава намесата й само до спешни случаи - и позволява доста веселба.
Това M2 не е кой знае колко леко - всъщност тежи с почти половин тон повече от първото M3. Но се усеща като лястовичка заради конете и приятно директния волан.


BMW M2 Competition


Стандартната версия е с шестстепенна ръчна кутия, което ще зарадва пуританите. Ние тествахме вариант със спортния седемстепенен Steptronic и, честно казано, нямаме никакви забележки. Смените са светкавични и точно навреме, така че дори не се изкушихме да ползваме планките за ръчно превключване.

ВИЗУАЛНО НЯМА ДА ИМАТЕ НИКАКВИ проблеми да отличите M2 от обикновената Серия 2 купе - следата му е по-широка с цели 8 сантиметра, да не говорим за преработените брони, престилки, калници и множеството карбонови елементи. Допълнителен опознавателен знак е и този уникален за модела цвят. Нарича се Хокенхайм сребърно - или цвят мастика, както замечтано го определи един колега.


BMW M2 Competition


Има и още една причина да предпочитаме M2. За разлика от по-големите му братя, тук от BMW не са прекалили с технологиите. Няма адаптивно окачване, няма безброй досадни възможности за настройване на всеки елемент от колата, няма и никому ненужни електронни глезотии. M2 има всичко необходимо и почти нищо излишно, което да ви отвлича от истински важното. Тоест от карането.


BMW M2 Competition


В същото време то може да бъде изненадващо спокойно и овладяно в града. Дори и звукът от ауспуха може да се превключи на по-дискретни нива, а разходът се задържа около 11-12 литра на сто. Задната седалка е за заблуда на противника, но пък багажникът спокойно побира 390 литра, повече от сегашния Volkswagen Golf.


BMW M2 Competition


ПОСЛЕДНОТО АСО В РЪКАВА на тази кола е цената й. Буквата M никога не е била особено изгодна, разбира се. Но този Competition започва от относително умерените 125 000 лева. При това те, колкото и да е нетипично за BMW, включват доста оборудване - например 19-цоловите джанти, спортния диференциал, кожения салон.


BMW M2 Competition

Не включват автоматичната трансмисия с два съединителя, която ще ви глътне още почти 8 хиляди, специалните спортни спирачки за 3200, и спортните седалки за 3000 лева. Но дори и с тях M2 е малко по-изгодна оферта от Porsche 718 например. И е с почти 35 хилядарки под следващата най-достъпна М-кола в момента. Да не говорим, че единствено в цялата гама отговаря на нашия девиз: Бързо, малко, весело.

Още снимки от теста на M2 Competition вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 13 Като не ти харесва БМВ, що четеш и коментираш за БМВ?
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    въпрос на вкус казало кучето и си облизало топките относно бмв заспивам и се събуждам за м4 гтс
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Няма лошо да не ти харесват, кажи ми обаче коя ти е любимата марка сега?
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    За съжаление BMW отдавана не ми е любима марка. Те просто спяха развитието си и започнаха да правят ширпотреба на завишени цени. Дори и най спортните им модели вече са лишени от всякакви усещания. Електрическо завиване, тихи турбо мотори, изкуствен звук в купето, колите са прекалено големи и тежки. Прото вече не се усещат спортно като едно време. Отваряш капака и какво виждаш? Само някакви евтини пластмаси. А под тях ширпотреба проиведена в Китай или Индонезия. Еми няма как да ми хареса.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    м2 след време ще класика и който има излишни пари за дълготрайна инвестция сега е момента да инвестира в климатизиран гараж и да му се наслаждава през уикенда
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Leo ( преди 2 седмици )
    До 7 коментар. Камарото може да видиш на кое място се намира на нордшлайфе... Трагичното 12 място. Това БМВ няма да е в топ 200. Явно живееш в Русия
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    Да за това прави време 7:17 Мин време на Нюрбургринг това беше само права линия нали не е за които могат да карат щом казваш
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Като ви плащат, как няма да е, във всяко предаване - все БМВ, та БМВ и без това на месеца пускате по две предавания.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Leo Mesi ( преди 2 седмици )
    Новото камаро е супер. По права линия. И ако не не налага да спираш след това. За определен тип шофьори е мечта. За онези, които умеят да карат, е трагикомедия
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 5 ( преди 2 седмици )
    Не знам, колега, явно всеки търси различни неща в колата. На мен като настройки на окачването и поведение в завой ми се видя идеална. Ако не смятаме отвратителния асистент за поддържане на лентата, който се намесва супер агресивно, ако забравиш да го изключиш