Американците обичат да казват, че всичко до 2 литра се отнася за кутия със сок, но не и за двигател на автомобила. Преследването на икономия на гориво и намаляването на вредни емисии обаче оставиха далеч в миналото времената, в които малките като обем двигатели се поставяха само на градски малолитражки. В наши дни дори огромни на размери автомобили използват мотори, чийто работен обем е колкото тази прословута кутия за сок.
Натиск върху инженерите оказват от всички страни - еколози, маркетолози, клиенти и законодатели. Те искат от тях нисък разход на гориво и минимални вредни емисии, което съответно води до избор на по-малки двигатели, чиято мощност се увеличава с помощта на турбини. Колко надеждна е тази комбинация, е отделен въпрос. Фактът обаче е един - индустрията продължава да бълва здравеняци със сърца на колибри. Ето и няколко примера за това:
В подобно положение е и флагманът на Mercedes-Benz - лимузината S-Class, която се предлага с дизелов двигател с обем 2,2 литра. Редовият мотор с 4 цилиндъра се появи в гамата на модела още през 2008 г., а при последната генерация на модела (W222) е част от хибриден агрегат, поставян на модификацията S 300 BlueTec HYBRID. Съвкупната мощност на системата в случая е 204 к.с. и 500 Нм въртящ момент, като разходът на гориво (смесен) е само 4,4 л/100 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,0 секунди.
Снимки: Производителите


1