Американците обичат да казват, че всичко до 2 литра се отнася за кутия със сок, но не и за двигател на автомобила. Преследването на икономия на гориво и намаляването на вредни емисии обаче оставиха далеч в миналото времената, в които малките като обем двигатели се поставяха само на градски малолитражки. В наши дни дори огромни на размери автомобили използват мотори, чийто работен обем е колкото тази прословута кутия за сок.
Натиск върху инженерите оказват от всички страни - еколози, маркетолози, клиенти и законодатели. Те искат от тях нисък разход на гориво и минимални вредни емисии, което съответно води до избор на по-малки двигатели, чиято мощност се увеличава с помощта на турбини. Колко надеждна е тази комбинация, е отделен въпрос. Фактът обаче е един - индустрията продължава да бълва здравеняци със сърца на колибри. Ето и няколко примера за това:
Шестата генерация на флагмана на марката - 7-Series (G11), излезе през 2015 г., като наскоро беше модернизирана. За някои може и да е изненадващо, но луксозната лимузина се предлага във версии 730i и 730Li (удължена) с 2,0-литров бензинов турбомотор, развиващ мощност от 255 к.с. Година по-късно се появиха и хибридните модификации - 740e/740Le, при които този двигател работи в комбинация с електромотор. Мощността в случая е 322 к.с. и 500 Нм въртящ момент.
Нещо повече - баварците пуснаха на пазара през 2017 г. и дизелов вариант с двигател със същия обем, при който мощността е 228 к.с.
Снимки: Производителите


1