IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

С "кутия сок" под капака

Големите автомобили с малки мотори стават все повече

Американците обичат да казват, че всичко до 2 литра се отнася за кутия със сок, но не и за двигател на автомобила. Преследването на икономия на гориво и намаляването на вредни емисии обаче оставиха далеч в миналото времената, в които малките като обем двигатели се поставяха само на градски малолитражки. В наши дни дори огромни на размери автомобили използват мотори, чийто работен обем е колкото тази прословута кутия за сок.

Натиск върху инженерите оказват от всички страни - еколози, маркетолози, клиенти и законодатели. Те искат от тях нисък разход на гориво и минимални вредни емисии, което съответно води до избор на по-малки двигатели, чиято мощност се увеличава с помощта на турбини. Колко надеждна е тази комбинация, е отделен въпрос. Фактът обаче е един - индустрията продължава да бълва здравеняци със сърца на колибри. Ето и няколко примера за това:

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    атобус продължение ( преди 1 седмица )
    значение. При автобусите има нещо като правило ориентировъчно по 1л. обем двигател на тон тегло празен автобус. То и при колите следва да е така.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    автобус ( преди 1 седмица )
    17 да много вярно, ако е автобуса както посочих, там двигателя работи повечето време на пълна мощост. Може да тегли аварирал съчленен автобус с тегло 14т. :) Една кола със 160к.с. рядко се юрка толкова, на магистралата със 140 стигат 50-60к.с. и мотора. При спокойно каране мотора не се товари много. Само при изпреварване или скоростни изпълнения. Двигателя няма нужда да е много голям. Все пак няма нужда да е 1.2л. ако колата ти тежи 2 тона, дали двигателя ще тежи 120кг или 240кг няма много
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 седмица )
    После идва и на какъв автомобил ще го сложим... Едно е да "тегли" 1 тон, примерно, Форд КА, съвсем друго е ФВ Туарег 2.5 тона.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 седмица )
    По-долу колегата stenkata дава примери с мотори като 1.2 70 коня. Това очевидно е бензинов без турбо. Но какво да кажем за 1.2 "съвременен даунсайз" напомпан до 130-140 коня. Никога няма да издържи 350 хиляди. Ако изкарара до 150-200 хиляди ще е чудо. Та не е важно само колко е обема. По-важно литровата мощност - колко коня се вадят на литър обем. 1.2 70 коня - това прави 70/1.2 = 58 коня на литър. А 1.2 140 коня - 140/1.2=116. Какво се получва... вторият е точно двой по-"напомпан" и... ясно...
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    #13 пак се изцепи като селски бек.. но няма да споря с теб - ще мина много нива надолу..
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Чавдар 11Г5 авариен - 160к.с. при 1900 об/мин, макс. въртящ момент 700нм при 1200 ! об/мин. Ей това е двигателя на двигателите. Ама е почти 12 литра. Помните ковчега със саксия отгоре :)
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #10 Това доказва колко глупави и какво стадо са феновете на ВАГ. Селската компания на вас разчита. Ако не сте вие да е фалирала. Въпреки, че точно този двигател е доказано скапан (не, че останалите са им цвете), фенчетата си го вземате и наливате грешни пари за какво ли не по него и най-вече за масло. Доказан МАСЛОЯД! Ако на мен не вярваш влез в който и да е форум на марката и ще се убедиш от реалните собственици. Ако на тях не вярваш прочети: „Golf се провали в продължителния ни тест“
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #6 stenkata Точно приказки под шипковия храст ни разказваш. Мощеш да изредиш още 100 модела с малки мотори и да твърдиш, че са на по 1 млн. км. На теб ли да вярвам или на Ауто Билд, които са пристрастни и винаги защитават и хвалят немското, но когато то се провали, няма явно как да покрият излагацията и ги пишат нещата както са. Чети „Golf се провали в продължителния ни тест“! Да зная, че сигурно според феновете на ВАГне е вярно, но явно е. Също така зная, че вашите коли издържат много км. ;)
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    44 ( преди 2 седмици )
    Имам нова кола с 1.2 мотор. Да ви кажа - за нищо не става. Като трябва да тръгна мн рязко от стоп и мотора изобщо не реагира мигновено. Натискам газ и чакам 1 секунда да се завърти. Пълен ***
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #4 май ти не си информиран.. ваг имат 1.4тси от 2005 година. Досега ако бяха с ресурс както се твърди - никой нямаше да кара такива. И отново казвам - моргите щяха да са пълни - това са 15 години! Айде мисли малко преди да се цепиш.