IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Светодиодите намаляват разхода на гориво

С напредване на светлинните технологии безопасността се увеличава

Светодиодите намаляват разхода на гориво

Често се забравя, че включените фарове са директно свързани с разхода на гориво или с пробега на електромобилите. Защо? Ако всички светлини в автомобила, включително мигачите, са LED, консумацията на енергия в сравнение с халогенните крушки пада до 60%, а това намалява разхода и емисиите.
Друго предимство на светодиодните фарове: цветната температура, измервана в Келвин, е много по-бяла от тази на халогенната крушка.

Според изследване на компанията Audi, светодиодните фарове на марката светят с 5500 келвина, което е близо до дневната светлина. Това повишава видимостта.

LED

Но освен основното предимство – повече светлина при по-нисък разход – светодиодите имат и други позитивни отражения при модерните автомобили. Едно от тях е възможността светлината да бъде насочвана само към определени част от пътя. Тук се използват матрични техники с групи светодиоди, поставени в джобове.

Избирателното използване на тези диоди може да оформи лъча по желана мостра – например да го „отреже“ вертикално или хоризонтално. Например, лентата за движение може да бъде осветена, докато тази на насрещното движение да остане тъмна, за да не бъдат заслепявани автомобилите срещу нас.

Със светодиоди се оформят и фигурите на дневните светлини и задните стопове, които производителите използват, за да отличават моделите си от други на пътя. Всяка лента отпред или отзад е създадена от диоди, някои от които 200 пъти по-тънки от човешки косъм. Светодиодите се използват и в салона за създаване на амбиентно осветление.

Снимки: Audi, Lexus

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Колега, колата ми е с LED и мога ти кажа от опит, че проблем в мъглата нямам. а не е като не съм карап и в мъгла и силен снеговалеж.LED d бялата свтлина (5500К), и не ми е толкова изморително за очите при нощтно каране, за разлика от стандартния ксенон (4300К) които жълтее, дори и от Osram Cool Blue Intense (5000K) . За халоген не говория :)Жълтите фарове отдавна не се ползват от никой производител. Едно време предимно французите ги слагаха по техните коли, но някъде около 85-90г спряха.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ами то в наши дни "вечен" за производители означава 4-5 години 100-150к км. Това че са на малко години не означава че не са на 200+к км. На бакшишките Киа Сиид също често горяха дневните лед-ове. Там конкретно беше защото не се охлаждаше добре блока. Иначе според мен имат още един недостатък такива фарове - в мъгла жълтата светлина помага повече от бялата. Но просто си взимаш не лед фарове за мъгла
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Освен изброеното сте пропуснали и едно много важно нещо при LED светлините, че нямате смяна на крусшки и по принцип са направени да издържат жизненият цикъл на автомобила. Говоря за качествен LED, а не тези при немските коли, които са явно китайски и масово виждам сравнително нови модели на Ауди А4 и 6, както и на МБ Е калс с ръбатите фарове на които са им изгорели или всечи или част от LED задните светлини или дневните. По-рядко се вижда БМВ-та, но и от тях има с изгорели. От други марки няма.
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    LED ( преди 4 години )
    Сложих си LED осветление по цялата кола. И забелязах драстично намален разход с над 0,0000001 на сто, много съм щастлив сега!!!
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 4 години )
    проблема при LED фаровете е, че осветената част е прекалено осветена, а тъмната част е прекалено тъмна, т.е. границата на осветлението е много много рязка, направо като тъмна стена, което е сериозен проблем...