IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ето го и дълго чакания "Defender на новата ера"

Land Rover показа най-важния си модел през последните години

Ето го и дълго чакания

Нито една премиера на нов всъдеход не беше съпроводена с толкова слухове, измислици, изтичане на информация и официални анонси от страна на производителя, колкото тази на Land Rover Defender. Моделът беше спрян от производство преди 4 години и оттогава всички фенове на автомобилите тръпнеха в очакване, как ще изглежда новото му поколение.

Официално новият Defender беше представен на автосалона във Франкфурт, като е претърпял най-мащабната трансформация в своята история. Той беше представен като "нова ера в историята на модела", като въпреки многото промени е запазил пропорциите и бруталния си външен вид. Едновременно с това обаче автомобилът изглежда модерно и ще се предлага в най-различни модификации.

Land Rover Defender

Основната промяна е отказът на Land Rover от тръбната рама, на която бяха изградени предишните поколения модела. Новото шаси е с магнезиева греда на предния панел, където са интегрирани основните елементи на управлението. Така се е освободило и повече място в предната част на салона, където може да бъде поставена още една седалка - между тази на шофьора и пътника до него.

В крайна сметка, Land Rover Defender във версията 110, която ще се появи първа на пазара, може да побере до 7 човека, докато вариантът с индекс 90 и с 3 врати побира 6 души. За салона са използвани най-различни материали - от скъпа кожа до тъкан от полиестерни влакна. Обемът на багажника варира от 231 литра при версията със 7 седалки до 2380 литра при смъкнати задни кресла. 

Land Rover Defender

Самото шаси носи кодовото име D7x, като то предстамява алуминиев монокок, който е по-здрав и по-твърд от тръбната рама. Пътният просвет на новия Defender е 291 мм, като ъгъла на атакуване на препятствие и 28 градуса, а на излизане е 40 градуса. Всъдеходът може да преодолее ров с дълбочина до 900 мм. За тези показатели помага и междуосието от 3022 мм при версията 110 и 2587 мм при версията 90.

Напълно независимото окачване на Defender може да бъде на пружини или пневматично са адаптивни амортисьори. Във втория вариант пътният просвет се увеличава със 75 мм или се смъква с 50 мм за по-удобно качване в автомобила. За модела е предвидена и нова версия на системата Terrain Response 2 с 4 режима на работа, които променят настройките на газта, скоростна кутия, волана, системата против буксуване идр. Системата работи и в режим Auto, като сама определя състоянието на пътя.

Land Rover Defender

Освен огромен брой електронни асистенти, които ще помагат както на пътя, така и извън него, новият Land Rover Defender е получил мултимедийна система Pivi Pro. Тя работи с 10-инчов екран, като може да се свързва със смартфони и да се обновява "по въздуха". Шофьорът има на разположевие и 12,3-инчон приборен панел, както и цифрово огледало за заден ход

Базовите версии на всъдехода ще получат 4-цилиндов дизелов мотор в два варианта на мощност - 200 или 240 к.с. (въртящият момент от 400 Нм е еднакъв). Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 10,3 и 9,1 секунди. Бензиновият вариант е с 4-цилиндров двигател Ingenium с 300 к.с., който предлага ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди.


Още снимки - вижте в галерията.

Двигателят с 6 цилиндъра е част от "мека" хибридна система с индекс P400. Той е същият като при Range Rover, като развива 400 к.с. и 500 Нм, достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Разходът на гориво е 9,1 л/100 км. Всички мотори са свързани с двустепенна раздатъчна трансмисия и автомат ZF с предавки. Запазват се междуосевият и задният диференциал, които може да се блокират.

Снимки: Land Rover

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Стига с това Сузуки. Wrangler Rubicon - далеч по-проходим и от стария Defender, на който геометрията доста архаична вече и не позволява такова сгъване на отделни колела
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Паркетник и половина ( преди 9 месеца )
    Без стоманена рама, и без цели мостове и с това независимо окачване със разните му там адаптивни амортисьори това нещо ще се разбие за нула време ако всеки ден се кара на офроуд. Целия интериор ще почне да скърца. Гаранция! Изглежда че и калниците са доста плътни и няма място за по големи гуми. То няма и смисъл да се модифицира със тая калпава платформа..... Абе просто не става. Хората ще продължат да си карат Land Cruiser и Wrangler. Дори новото Jimni e доста по подходящо за сериозен о ...
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    AAV ( преди 9 месеца )
    Май единствения нов модел, който не изневери на класическата схема за истински офроудър е... новото Suzuku Jimny
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    С какво въпросния автомобил е по различен от Discovery че да има смисъл и от двата ?
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    и в жабката има отделение за козметичен набор както и колекция от аромати и интимни кърпички за новите покорители на джунглата