Масовата хибридизация на супер- и хиперавтомобилите е принудителна стъпка. Ако в началото такива коли се появиха, защото производителите откриха неизвестен резерв за увеличаване на мощността и подобряване на динамиката, сега еколозите и новите законодателни ограничения върху вредните емисии оказват натиск върху Ferrari, Lamborghini и други. Новите разработки доближиха момента, в който не е необходимо да се мисли за теглото на хибридната система и изчислителната мощ на компютрите за управлението на сложната инсталация - затова се родиха въглеродният Speedtail и първият сериен хибрид на Lamborghini. В тази подборка ще си припомним най-интересните представители от света на суперхибридите.
Никакво гигантско антикрило, усъвършенствани аеродинамични елементи и мега-модерна електроника - незабележимото купе отдалеч може да се вземе за още една Alfa Romeo. Въпреки че всъщност е екстремен суперхибрид. Между другото, най-мощният бензиново-електрически автомобил от Италия. Общо ще бъдат пуснати 150 двувратки, а минималната цена на всяка от тях ще бъде 553 350 евро. Под капака на Puritalia Berlinetta е монтиран 5.0 V8 с мощност 750 к.с., а на задния мост има електромотор с 215 коня и 370 Нм въртящ момент. Общо системата развива 965 к.с. и 1248 Нм. Чрез превключвателя eMozione в купето, въртящият момент на електромотора може да се увеличи с още 370 Нм. Обявената динамика е: ускорение от място до 100 км/ч за 2,7 сек и максимална скорост от 335 км/ч. Системата Puritalia Purhydrive е проектирана да оптимизира работата на задвижващия агрегат, като на облачен сървър изчислява най-добрите опции за разпределение на потоците от електроенергия, като се имат предвид времето, маршрута и режима на шофиране.