Масовата хибридизация на супер- и хиперавтомобилите е принудителна стъпка. Ако в началото такива коли се появиха, защото производителите откриха неизвестен резерв за увеличаване на мощността и подобряване на динамиката, сега еколозите и новите законодателни ограничения върху вредните емисии оказват натиск върху Ferrari, Lamborghini и други. Новите разработки доближиха момента, в който не е необходимо да се мисли за теглото на хибридната система и изчислителната мощ на компютрите за управлението на сложната инсталация - затова се родиха въглеродният Speedtail и първият сериен хибрид на Lamborghini. В тази подборка ще си припомним най-интересните представители от света на суперхибридите.
"Гаражната компания" Koenigsegg прави "еднорози": шведските хиперавтомобили не се вписват в общоприетите индустриални стандарти и понякога са твърде иновативни. Regera, която няма скоростна кутия в традиционния й смисъл, не е изключение. Задвижващата система на модела се състои от 5-литров туин турбо V8 двигател и 2 електромотора: два на задния мост, които се грижат за задвижването, и трети, свързан към коляновия вал, който играе ролята на генератор и стартер. Те се захранват от 800-волтов акумулаторен блок с течно охлаждане и клетъчни батерии, както при болидите от Формула 1. Мощността на Regera е 1590 к.с., а въртящият момент - 2180 Нм. Функцията на скоростна кутия изпълнява системата Koenigsegg Direct Drive (KDD). Тя представлява специална хидравлична муфа с изменяема степен на приплъзване и една главна предавка с постоянно предавателно число 2,73:1.