Масовата хибридизация на супер- и хиперавтомобилите е принудителна стъпка. Ако в началото такива коли се появиха, защото производителите откриха неизвестен резерв за увеличаване на мощността и подобряване на динамиката, сега еколозите и новите законодателни ограничения върху вредните емисии оказват натиск върху Ferrari, Lamborghini и други. Новите разработки доближиха момента, в който не е необходимо да се мисли за теглото на хибридната система и изчислителната мощ на компютрите за управлението на сложната инсталация - затова се родиха въглеродният Speedtail и първият сериен хибрид на Lamborghini. В тази подборка ще си припомним най-интересните представители от света на суперхибридите.
Продължител на идеите на LaFerrari стана най-мощният автомобил за обикновените пътища и първият плъг-ин хибрид на марката - SF90 Stradale. Буквено-цифровото обозначение в името препраща към 90-годишнината на Scuderia Ferrari. Думата Stradale казва, че моделът е предназначен за обществени пътища. Дизайнът на този суперхибрид еволюира от стила на F8 Tributo. В конструкцията има множество иновативни решения: кухи елементи, карбонов щит на двигателния отсек и две нови алуминиеви сплави. При пистовия пакет Assetto Fiorano, вратите и дъното са от въглеродни влакна. Част от задвижващата система е V8 битурбо двигателят с обем от 4,0 л и мощност 780 сили (800 Нм). В допълнение, хибридът има три електромотора с обща мощност 220 с: единият е монтиран между двигателя и скоростната кутия, а другите два- на предния мост. От място до 100 км/ч Ferrari SF90 Stradale ускорява за 2,5 секунди, а до 200 км/м - за 6,7 сек. Максималната скорост е 340 км/ч.