Масовата хибридизация на супер- и хиперавтомобилите е принудителна стъпка. Ако в началото такива коли се появиха, защото производителите откриха неизвестен резерв за увеличаване на мощността и подобряване на динамиката, сега еколозите и новите законодателни ограничения върху вредните емисии оказват натиск върху Ferrari, Lamborghini и други. Новите разработки доближиха момента, в който не е необходимо да се мисли за теглото на хибридната система и изчислителната мощ на компютрите за управлението на сложната инсталация - затова се родиха въглеродният Speedtail и първият сериен хибрид на Lamborghini. В тази подборка ще си припомним най-интересните представители от света на суперхибридите.
Показаният през 2013 г. на изложението в Женева хибрид се превърна във витрина за постиженията на италианците. Общо бяха пуснати 500 бройки купе и 210 открити Aperta - само тези, които вече притежаваха LaFerrari, можеха да си купят роудстъра. Двувратката получи обща мощност от 963 к.с. (900 Нм) от 6.3-литровия V12 с 800 коня и 120-киловатовия електромотор. Те работят в съчетание със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с 2 съединителя. От място да 100 км/ч LaFerrari ускорява за 3 сек, а максималната скорост е 350 км/ч. Системата HY-KERS за този суперхибрид е разработена от Magneti Marelli. Тя позволи не само да се подобрят динамичните характеристики, но и да се намалят вредните емисии с 40%. Всъщност, LaFerrari има 2 електромотора: единият помага на ДВГ и възстановява изгубената при спиране енергия, а другият поддържа заряда на батерията и захранва бордовата електроника.