Масовата хибридизация на супер- и хиперавтомобилите е принудителна стъпка. Ако в началото такива коли се появиха, защото производителите откриха неизвестен резерв за увеличаване на мощността и подобряване на динамиката, сега еколозите и новите законодателни ограничения върху вредните емисии оказват натиск върху Ferrari, Lamborghini и други. Новите разработки доближиха момента, в който не е необходимо да се мисли за теглото на хибридната система и изчислителната мощ на компютрите за управлението на сложната инсталация - затова се родиха въглеродният Speedtail и първият сериен хибрид на Lamborghini. В тази подборка ще си припомним най-интересните представители от света на суперхибридите.
Суперхибридът на немска компания се счита за колекционерски модел. Тиражът му е 918 бройки, а цената достига 1,5 млн. долара. В същото време 918 Spyder все още може да се счита за основното техническо чудо на Porsche след електрическия Taycan. Средномоторният модел е оборудван с 4,6-литров V8, чиято архитектурата е подобна на двигателя от спортния прототип RS Spyder. Той се подпомага от 2 електромотора: единият е монтиран между двигателя и скоростната кутия, а вторият - на предния мост. Общо хибридната инсталация развива 887 к.с. и 1280 Нм въртящ момент, ускорявайки роудстъра до 100 км/ч за 2,6 сек. Предният електромотор се развърта до 16 000 об/мин и работи при скорост до 265 км/ч. Литиево-йонната батерия е с капацитет 6,8 кВтч и започва да се захранва от системата за рекуперация при остатъчен заряд от 30-50%.