Масовата хибридизация на супер- и хиперавтомобилите е принудителна стъпка. Ако в началото такива коли се появиха, защото производителите откриха неизвестен резерв за увеличаване на мощността и подобряване на динамиката, сега еколозите и новите законодателни ограничения върху вредните емисии оказват натиск върху Ferrari, Lamborghini и други. Новите разработки доближиха момента, в който не е необходимо да се мисли за теглото на хибридната система и изчислителната мощ на компютрите за управлението на сложната инсталация - затова се родиха въглеродният Speedtail и първият сериен хибрид на Lamborghini. В тази подборка ще си припомним най-интересните представители от света на суперхибридите.
Sian (в превод от болонски диалект "мълния") е първият сериен хибриден суперавтомобил и в същото време най-мощната кола в историята на италианската марка. Прилича като на нещо от научнофантастичните филми и в много отношения е наистина уникален: има необичайно задвижване и охладителна система. Моделът е оборудван с атмосферен 6.5-литров V12 и 48-волтов електромотор. Общо те развиват 819 к.с. За първи път при хибридите с ниско напрежение блокът на електромотора е свързан директно към колелата, което в някои случаи позволява движение само на ток, а като източник на енергия се използват йонистор (суперкондензатор). До 100 км/ч колата ускорява за 2,8 сек. Патентованата система за рекуперация възстановява енергията при всяко спиране - може да се използва за краткосрочно увеличение на мощността при интензивно ускорение със скорост до 130 км/ч. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 350 км/ч.