Президентът на Bugatti - Стефан Винкелман, заяви, че компанията му повече няма да участва в опити за постигане на рекорди за скорост. Според него, с достигането на границата от 300 мили в час в Bugatti са доказали, че правят най-бързите автомобили в света и това е последният рекорд, поставен от марката.
"Целта ни беше да покорим границата от 3000 мили (483 км/ч) със сериен автомобил, който може да се използва на стандартни пътища. Направихме и това невероятно постижение ще влезе завинаги в историята", категоричен е Винкелман.
Факт е, че рекордът беше постигнал от Bugatti Chiron, което трудно може да бъде определено като "сериен автомобил". Машината беше доработена с помощта на компанията Dallara, като каросерията му е удължена с 25 см, окачването е снижено, а мощността на двигателя увеличена със 100 к.с. Предполага се, че това ще се случи и с модификацията Super Sport, която все още не е обявена от фирмата.
Президентът на Bugatti каза още, че величието на подобвни автомобили не се дължи само на динамичните им характеристики. Според него, постижението на Chiron е доказателство, че марката прави най-бързите коли в света, като те също така са най-ексклузивните, най-луксозните и най-красивите.
"С този рекорд доказахме на всички какво можем. Оттук-нататък ще се концентрираме върху други области", допълни Винкелман.
Марката Bugatti се включи в борбата за рекорди за скорост през юли 2010 г., когато Veyron Super Sport разви 430,9 км/ч на овала на Volkswagen "Ера-Лесин". Няколко години по-късно на същото трасе Veyron Grand Sport Vitesse постигна най-висока скорост за автомобил без покрив - 408,8 км/ч.
Снимка: Bugatti