IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мисията на "Убийците на Tesla" засега се оказва невъзможна

Jaguar I-Pace и Audi e-tron все още не могат да се противопоставят на колите на Мъск

Мисията на

Понятието "Убиец на Tesla" съществува приблизително толкова дълго, колкото Илон Мъск е в автомобилния бизнес. То се използва почти всеки път, когато се появи впечатляващо като характеристики електрическо превозно средство.

След фалита на Fisker до наши дни, Tesla уверено доминира на американския пазар на електромобили, като едновременно с това превзема и други региони по света. Нещо повече - Мъск дори разширява превъзходството си, въпреки че вече близо година на пазара са два нови елекрически кросоувъра - I-Pace на Jaguar и e-tron на Audi.

Audi e-tron

Тяхната поява е доказателство, че големите производители не могат да разчитат на успех веднага след пускането на електомоби. Model S и Model X на Tesla до голяма степен удържат фронта срещу двата европейски кросоувъра, които предлагат по-малък пробег и по-лоша инфраструктура за зареждане. Освен това,  Jaguar и Audi нямат нещо, което Мъск е култивирал за марката Tesla - агресивен подход към автономията и непрекъснато обновяване на софтуера за добавяне на нови функции за игри и забавления.

„Ако клиент избере I-Pace, той го прави, защото не иска Tesla. За да вземеш подобно решине, трябва да си човек, който не харесва Tesla и смята, че новият продукт ще му донесе удовлетворение", твърди Ед Ким, Ед Ким, анализатор в компанията за проучване на пазара на автомобили AutoPacific. 

Tesla Model X

Голямото предимство на Модел X и Model S на Tesla е пробегът - те изминават повече от 300 мили (над 500 км) с едно зареждане. По-малкият и по-евтин Model 3 изминава около 240 мили (390км). При Jaguar I-Pace пробегът също е толкова, при начална цена 69 500 долара, докато e-tron на Audi изминава 204 мили (330 км), като струва минимум 74 800 долара.

Маркетинговият екип на Jaguar се труди усилено в продължение на няколко години, преди въвеждането на I-Pace на пазара. През 2016 г. британската марка се присъедини към Формула Е - състезание с електрически болиди, подобно на Формула 1.

Jaguar I-Pace

„В нашия план за развитие I-Pace играе основна роля - казва Джеймс Барклей, състезателен директор на Jaguar. - На първо място трябваше да покажем на хората, че имаме готов електрически автомобил, а на второ - да им покажем, защото трябва да си купят електромобил Jaguar, а не нещо друго.“

Компании като Porsche и Mercedes-Benz също се присъединяват към Формула Е за сезон 2019-2020, за да може да промотират своите бъдещи електрически модели. Шампионата преминава през големи градове като Ню Йорк, Хонконг и Лондон, където автомобилите с нулеви вредни емисии ще се превърнат в основно средство за придвижване.

Jaguar I-Pace

Според експертите, подобен подход няма да навреди на производителите, но и няма да доведе до навалица в техните шоу-румове. Просто, от години автомобилните състезания не са решаващ фактор при избора на автомобил от клиента. Това означава, че дори колите на Jaguar да се справят отлично във Формула Е, продажбите на електрически модели на марката няма да се увеличат кой знае колко.

Jaguar продава средно около 190 кросоувъра I-Pace на месец в Щатите. За сравнение, при първата си година на пазара Tesla записваше поне 550 продажби на Model X. При Audi нещата са малко по-добре - за 4 месеца, откакто е в продажба, e-tron записва по 745 сделки на месец. За юли 3,5% от продажбите на германската марка в САЩ са на електически коли, като компанията очаква през 2025 г. този брой да нарасне до 30%".

Jaguar I-Pace

След като първоначалните усилия за набиране на купувачи на електрически автомобили се оказаха доста трудни, в Jaguar решиха да атакуват Tesla директно. Британската марка дава 3000 долара отстъпка на всеки купувач на I-Pace, който е собственик на модел на Tesla. Офертата важи до края на сетември.

"Рим не е построен за един ден и дори на първокласен автомобилен производител, какъвто е Jaguar, му трябва повече време, за да се утвърди на пазара. Сигурни сме, е потребителят вижда какво му предлагаме и ще ни има предвид, когато става дума за покупка на електромобил", твърдят от  Jaguar Land Rover.

Снимки: Производителите

 

0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 4 години )
    Е ако имаха технологиите те отдавна да са ги били а не да пускат мижавия Гоуууфф Е с пробег 200км.Само приказки от немците
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не бих си купил Tesla, просто защото са ужасно евтино нескопосано направени от конструктивна гледна точка. Да не говорим за евтинията вътре. Ако трябва да си купя електрическа кола, най-вероятно ще е нещо японско или корейско. Поне е нещо доказано.
  • #6
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това е без особено значение, защото в този си вид, електричките са супер смотани- свръх тегло, бавно и непрактично зареждане, малък пробег, ужасно скъпи, ужасяващо обезценяване... Струва ли са да инвестираш в това? Очевидно, не. Големите фирми изчакват да се развие технологията.
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Каквото и да се пише факт е че Тесла продава най-много и в Америка(над 50%дял за първите 6 месеца) и в Европа(над 25%) въпреки големите спънки които за щатите са че от началото на годината взима половин субсидия и вече е 1/4 докато другите взимат пълна от 7.5К долара а за Европа митото и транспорта добавят около 5К евро за модел 3 и около 10К за големите 2 модела а това е с огромно значение
  • #4
    8 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хората са направили GLC 450, едно съвършенство. V6 мотор с две турбини, страхотен звук и динамика. Има си автономност на всякъде по света, харчи съвсем прилично за бензинов SUV. Тесла били обновявали софтуера за игири. Абе напушени ИТ-та мислят си че карането на кола е игра. Живейте в реалния свят, на коли с яки мотори и жени. Тесла сами ще приключат още малко.
  • #3
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Циник ( преди 4 години )
    Политици, като Меркел се надупиха сервилно... А иначе батерията на Тесла е 480кг.отрови.. Цялата истерия около дизеловите двигатели, в обозримо бъдеще, ще струва на хората закрити работни места, още по-скъпи автомобили, и замърсяване на природата в неочаквани, непредвидими размери
  • #2
    8 rate up comment 10 rate down comment
    sas ( преди 4 години )
    Доста половинчата статия - говори само за САЩ, не включва други марки с елетро-SUV (Мерцедес, а защо не и Хюндай). Не знам каква е дефиницията на "Убиец на Тесла", но от данните ясно се вижда, че Ягуар и Ауди взимат не малък пазарен дял от Тесла. Включете по-евтините алтернативи на Хюндай, Нисан и Фолксваген, които крадат по-обикновения потребител, както и не малка част от корпоративните клиенти, и май накрая излиза, че нещата не са толкова розови за Тесла, колкото им се иска на американците.
  • #1
    5 rate up comment 9 rate down comment
    ДаДа ( преди 4 години )
    По-*** рекламна статия няма просто...