IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Мисията на "Убийците на Tesla" засега се оказва невъзможна

Jaguar I-Pace и Audi e-tron все още не могат да се противопоставят на колите на Мъск

Мисията на

Понятието "Убиец на Tesla" съществува приблизително толкова дълго, колкото Илон Мъск е в автомобилния бизнес. То се използва почти всеки път, когато се появи впечатляващо като характеристики електрическо превозно средство.

След фалита на Fisker до наши дни, Tesla уверено доминира на американския пазар на електромобили, като едновременно с това превзема и други региони по света. Нещо повече - Мъск дори разширява превъзходството си, въпреки че вече близо година на пазара са два нови елекрически кросоувъра - I-Pace на Jaguar и e-tron на Audi.

Audi e-tron

Тяхната поява е доказателство, че големите производители не могат да разчитат на успех веднага след пускането на електомоби. Model S и Model X на Tesla до голяма степен удържат фронта срещу двата европейски кросоувъра, които предлагат по-малък пробег и по-лоша инфраструктура за зареждане. Освен това,  Jaguar и Audi нямат нещо, което Мъск е култивирал за марката Tesla - агресивен подход към автономията и непрекъснато обновяване на софтуера за добавяне на нови функции за игри и забавления.

„Ако клиент избере I-Pace, той го прави, защото не иска Tesla. За да вземеш подобно решине, трябва да си човек, който не харесва Tesla и смята, че новият продукт ще му донесе удовлетворение", твърди Ед Ким, Ед Ким, анализатор в компанията за проучване на пазара на автомобили AutoPacific. 

Tesla Model X

Голямото предимство на Модел X и Model S на Tesla е пробегът - те изминават повече от 300 мили (над 500 км) с едно зареждане. По-малкият и по-евтин Model 3 изминава около 240 мили (390км). При Jaguar I-Pace пробегът също е толкова, при начална цена 69 500 долара, докато e-tron на Audi изминава 204 мили (330 км), като струва минимум 74 800 долара.

Маркетинговият екип на Jaguar се труди усилено в продължение на няколко години, преди въвеждането на I-Pace на пазара. През 2016 г. британската марка се присъедини към Формула Е - състезание с електрически болиди, подобно на Формула 1.

Jaguar I-Pace

„В нашия план за развитие I-Pace играе основна роля - казва Джеймс Барклей, състезателен директор на Jaguar. - На първо място трябваше да покажем на хората, че имаме готов електрически автомобил, а на второ - да им покажем, защото трябва да си купят електромобил Jaguar, а не нещо друго.“

Компании като Porsche и Mercedes-Benz също се присъединяват към Формула Е за сезон 2019-2020, за да може да промотират своите бъдещи електрически модели. Шампионата преминава през големи градове като Ню Йорк, Хонконг и Лондон, където автомобилите с нулеви вредни емисии ще се превърнат в основно средство за придвижване.

Jaguar I-Pace

Според експертите, подобен подход няма да навреди на производителите, но и няма да доведе до навалица в техните шоу-румове. Просто, от години автомобилните състезания не са решаващ фактор при избора на автомобил от клиента. Това означава, че дори колите на Jaguar да се справят отлично във Формула Е, продажбите на електрически модели на марката няма да се увеличат кой знае колко.

Jaguar продава средно около 190 кросоувъра I-Pace на месец в Щатите. За сравнение, при първата си година на пазара Tesla записваше поне 550 продажби на Model X. При Audi нещата са малко по-добре - за 4 месеца, откакто е в продажба, e-tron записва по 745 сделки на месец. За юли 3,5% от продажбите на германската марка в САЩ са на електически коли, като компанията очаква през 2025 г. този брой да нарасне до 30%".

Jaguar I-Pace

След като първоначалните усилия за набиране на купувачи на електрически автомобили се оказаха доста трудни, в Jaguar решиха да атакуват Tesla директно. Британската марка дава 3000 долара отстъпка на всеки купувач на I-Pace, който е собственик на модел на Tesla. Офертата важи до края на сетември.

"Рим не е построен за един ден и дори на първокласен автомобилен производител, какъвто е Jaguar, му трябва повече време, за да се утвърди на пазара. Сигурни сме, е потребителят вижда какво му предлагаме и ще ни има предвид, когато става дума за покупка на електромобил", твърдят от  Jaguar Land Rover.

Снимки: Производителите

 

0 от 500
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аутомедия добре ще е да публикувате понякога класации за продажби на електромобили например за първата половина на 2019г по света най-много продажби на електромобили и зареждаеми хибриди имат: 1 Тесла с 160К и 14% дял, 2 BYD с 141К и 13%, 3 Рено-Нисан с 100К и 9% а според държавите по произход на марката са: 1 Китай с 56% дял, 2 САЩ с 17%, 3 Германия с 11%, 4 Япония с 9% и 5ти са Ю.Корея с 6% дял
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Начи тука без лист и химикалка не влизам: сядам и почвам да си записвам кое става, кое не. Кое е отровно, кое е полезно. Тва е един Пътеводител на Галактическия стопаджия. Коментарите от Света на Диска :D А, помеждудругото, що не ги изфърлите тез телефончета с мижавите батерийки, ами само блеете в тях по цял ден? Че и хвърляте по заплата и половина за онуй новото с бързото безжично зарядно? Е нема логика! Тва като жената: едно говори, друго мисли, трето и четвърто прави :)
  • #26
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 1 месец )
    Японците вече ги няма.Тесла си правят сами батериите бай бай панасоаник.Немците са пред фалит.Скоро Китай ще купи 100% от Мерцедес.
  • #25
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 1 месец )
    Зои е най-продаваната ел кола в Европа бе клоун.
  • #24
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Французи,...!?! Тях пък кой ги брои! Някой се изгаври с тях. И трите им фирми са третокласни и догонващи. Какво Зоу, какви пет лева! За две години дори корейците изкараха повече електрички от тях. Те с тях не могат да се мерят, да не говорим за по-големите.
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    не ги мисли японците. най-големи производители на батерии и електродвигатели са и продават на другите тези елементи за направата на електрички. Така, че във всеки момент, когато пожелаят могат да започнат производство. При тях стои въпросът дали е изгодно да го правят или просто да продават на другите елементите за електромобилите.
  • #22
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 1 месец )
    От никви японци и джикитайци нищо няма да дойде.Битката ще е американци французи.Вече дойде новото Пежо 208 е Рено Зои 2 Опела корса който е като пежото новото Клио хибрид и тн.Другите са аут.Не може да слагаш 100 години едни и същи двг и да не правиш нищо ново.Японците една електеичка свестна нямат.
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз само не мога да разбера защо Японците стоят и гледат отстрани като телета? Вече минаха 10 години от както Tesla доказа че вече имаме технологии със които да се направи практична електрическа кола със приличен пробег. Защо японците не правят нищо? Къде спят Тойота, Хонда, Мицибиши, Мазда....? Уж японците много разбираха от електроники и електрики и батерии....а сега са се покрили като мишоци.
  • #20
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За аудито скоро имаше един тест при реални условия пробегът му е под 200 км. Смешни са, дори имаше човек на едно ревю който следи и записва какво ще рече авто журналиста, че да не изложи с нещо майката ВАГ. Ако ще има убиец на Тесла, то може да го чакате от корейско или китайско, другите освен да пуснат програмка която ти манипулира пробега за теста не могат.
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е колко е нова батерия?