В наши дни автомобилните концерни се стремят да намалят разходите на производство, но да изцедят максималните конските сили от двигателите на своите модели, като едновременно с това трябва да покрият и новите екологични стандарти. Според експерти, това води най-често до един и същ резултатът - ресурсът на автомобила се изчерпва, когато изтече гаранцията му.
Това се отнася и за най-големите производители. Изданието AutoSight разказва за 5 двигателя, които се предлагат на пазара, но имат своите проблеми, при това те не са никак безобидни. За основа са взети сервизните акции, организирани от производителите заради тези мотори, както и мненията на потребителите.
Пет проблемни двигателя на пазара (ГАЛЕРИЯ):
Концернът Volkswagen AG също се "отличи", създавайки един от най-спорните двигатели - EA888, във версиите 1.8 TSI и 2.0 TSI. Неговата конструкция е редови с 4 цилиндъра и турбо. Първото поколение се появява през 2007 г., така че тези мотори се произвеждат повече от 12 години. За този период агрегатът преживя 3 поколения, като всяко си има своите недостатъци.
Първоначално двигателят страда от бързо износване на агренажа. Собствениците се оплакват от "плаващи" обороти, което се получава заради коксуване на клапаните. При второто поколение, което излиза през 2008 г., проблемите са още повече. Заради неправилна конструкция на буталата и пръстените, разходът на масло достига повече от 1.5 литра на 1000 км.
Най-популярната версия се произвежда от 2011 г., като при нея харченето на масло е избегнато, но се появява проблем с разпределителните валове. Често се поврежда турбината, при това фатално, което е непростимо за масов двигател.