
Надпреварата между пълноразмерните пикапи в САЩ продължава с пълна сила, като производителите непрекъснато увеличават мощността на техните двигатели. Това се отнася както за бензиновите, така и за дизеловите версии, като компанията Ford взе предимство пред конкуренцията.
Още през февруари производителят обяви, че ще добави гамата двигатели на F-Series Super Duty най-мощният мотор в този клас, а сега разкри и неговите параметри. Бензиновият 7,3-литров V8 развива 436 к.с. при 5500 об/мин и 644 Нм въртящ момент при 4000 об/мин, като се съчетава с 10-степенна автоматична скоростна кутия.
Новият атмосферен двигател е с чугунен блок на цилиндрите, стоманен колянов вол и по-големи лагери. Той е получи нова система за впръскване на горивото, изменяеми фази на газоразпределението, дюзи за охлаждане на маслото и маслена помпа с променливо налягане.
За сравнение, конкурентът Ram 2500/3500 разполага с бензинов V8 6.4 Hemi, който развива 416 с. и 582 Нм, а Chevrolet Silverado HD (2500/3500) наскоро беше оборудват с V8 6.6, чийто параметри са 406 к.с. и 629 Нм (същият се поставя и на GMC Sierra HD). Пикапът Nissan Titan XD, на свой ред, разчита на бензинов V8 5.6 с 395 к.с. и 534 Нм.
"Този 7,3-литров мотор е проектиран за максимална дълговечност в най-сурови условия, тъй като сме наясно, че нашите клиенти ще го използват ежедневно. Двигателят предлага най-големия работен обем в класа си и предлага редица приемущества пред останалите - надеждност, мощност, простота на обслужването и общи експлоатационни разходи", коментира Джоел Белтрамо, мениджър на Ford за бензиновите V8 двигатели.
Любопитно е сравнението между новия мотор и друг атмосферен агрегат на Ford - алуминиевия V8 5.2 от спортния модел Shelby GT350 Mustang. Той е по-мощен - 533 к.с. при 7500 об/мин, но губи от 7,3-литровия по максималната тяга - 582 Нм. От компанията обаче нямат намерение да поставя новия двигател на Mustang, тъй като чугуненият му блок ще натежи прекалено.
Снимки: Ford