IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Хората искат коли на ток, но не ги купуват!

Разминаването между клиенти и продавачи е очевидно

Хората искат коли на ток, но не ги купуват!

Глобалният пазар на електромобили се намира в едно изключително интересно положение – купувачите декларират, че искат да купуват електромобили, но производителите не отчитат масово навлизане на тези возила на важните пазари. Откъде идва това противоречие и разминаване в позициите?

Големите автомобилни компании са категорични, че клиентите в момента не искат да купуват електромобили. През юни един от големите шефове на BMW Клаус Фрьолих беше категоричен, че „в момента няма запитвания от страна на клиентите за електромобили, нито едно”. Списание Forbes отбеляза момента на това изявление – при представянето на плановете на компанията да лансира 25 нови plug-in модели до 2025 година. Много от големите шефовете в индустрията споделят мнението на Фрьолих.

Дали обаче има някакъв шанс в автомобилната индустрия да са сбъркали в преценката си? Историята помни немалко такива казуси, като сред тях изпъква съпротивата и налагането на безопасните колани, въздушните възглавници и дори катализаторите. Дали пък купувачите все още не харесват това, което им предлагат компаниите?

В последното изследване на Consumer Reports резултатите насочват към такъв извод – 63% от потенциалните купувачи на нови автомобили в Щатите декларират интерес към покупката на електромобил. Изследването е представително за САЩ, проведено е в национален мащаб и в него са участвали 1659 човека, като всички те са декларирали желание да купят нов или употребяван автомобил в рамките на следващите 2 години.

31% от анкетираните заявяват, че обмислят следващата им кола да е електромобил, 27 са на мнение, че в „един момент” биха обмислили такава покупка, а 5% заявяват, че определено ще купят електромобил, когато си сменят колата. За миналата година продажбите на plug-in автомобили в Щатите заеха 2% от общия пазар на нови коли.

„Производителите и техните дилъри в Щатите не полагат достатъчно усилия, за да информират клиентите за това, което предлагат, освен това клиентите нямат и особено голям избор”, коментират авторите на изследването.

72% от участниците в изследването са заявили, че производителите трябва да предлагат повече видове електромобили – SUV модели, пикапи и миниванове. Също такъв процент от хората смятат, че използването на електромобили ще намали замърсяването на природата, а 65% са уверени, че електромобилите ще им спестят пари от гориво и поддръжка.

И накрая, 75% от анкетираните заявяват, че подкрепят федералните отстъпки, които дава държавата за покупката на електромобил, както осъществяването на сериозни инвестиции в инфраструктурата за зареждане на електромобили, като вторият елемент би ускорил сериозно масовото навлизане на електрическите коли на пазара.

0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Веско ( преди 2 седмици )
    Тез пък от лакомия искат за една година да подменят 2 милиарда коли ли? И после ще плачем, че земята издишала! Разберете го, по-екологичнио е да карате старата си кола още 5 години, вместо да бъде произведена нова! Цялата идея е да се направят едни пари.
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Онзи ( преди 2 седмици )
    Да питам аз.... ако всички минат на ток, от къде ще се захранват ? Питам, понеже по груби сметки ако Европа-та се електрифицира, ще са и необходими 54 атомни ел централи още... !
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Bobi ( преди 2 седмици )
    До като не се докажат и не смъкнат цените на нормално ниво в класа си няма кой да ги купи
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 седмици )
    "Я да видят Hyndai Kona какво търсене има и корейците немогат да произведат толкова коли и се чака по 1 година." *** Mai go byrkash s KIA Niro, no ideiata e syshtata. Az obache ne bih dal US36,000 za Kona/Niro, ako za US$25,000 moga da si kupia Honda Accord Hybrid. Koito ne viarva kef mu kbb, kef mu Autotrader...
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Jm ( преди 2 седмици )
    Докато се чудите защо хората не искат да купуват елетрички, хвърлете едно око на вторичния пазар. Електрическата (общо казано за всякакви плъгин и подобни) версия на дадена кола втора ръка се продава за около 60% от цената на ДВГ версията. Тоест обезценяването е в пъти по-голямо.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Те от БМВ понеже имат много електрически коли и решават, че не се търсят като цяло... Естествено, че хората биха ги карали, най-малкото няма да дават грешни пари на мафията Лукойл, но не може VW e-UP да струва 50-60 хил. при положение, че базовия модел е към 15-20 хил. лв. Разликата в цената е х3, дори не е двойно!
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    BMW m550d ( преди 2 седмици )
    Ами БМВ като произвеждат скъпи и скапани ел. коли какво се оплакват че не се купуват. Я да видят Hyndai Kona какво търсене има и корейците немогат да произведат толкова коли и се чака по 1 година.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    peposhi ( преди 2 седмици )
    До #10 Къде видя/прочете натрапване, колега?!? Тук изобщо не става въпрос за кой е по-напред с материала... Говорим за реалната пригодност за употреба на електрически автомобил в ежедневието на голяма маса хора. Никой не казва, че това е правилният избор за всички. Но определено си заслужава да караш такъв...
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До #9: Чак пък ла*на?!? Ти качвал ли си в електричка, колега?!? Щот’ определено не са като каруците, които се карат масово...
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #7 това всичко е много хубаво, но докато не стане - не натрапвайте на хората че ако не карат електричка са изостанали и назадничави...