Надеждният и мощен двигател е половината от успеха на автомобила. Историята познава немалко случаи, при които проблемите с мотора съсипват репутацията дори на култови модели. В тази подборка са включени точно такива примери, както сред тях има някои наистина фрапиращи случаи.
9 пословично калпави двигателя в иначе харесвани модели (ГАЛЕРИЯ):
BMW 1, 3, 5-Series
В истинска беда за BMW 1-Series (Е81), 3-Series (Е90) и 5-Series (Е60) се превръща 4-цилиндровият турбодизел N47, чието производство стартира през 2007 г. Проблемът е във веригата на газоразпределителния механизъм, която от BMW обявяват, за вечна, тоест тя не се обслужва и трябва да функционира по време на целия живот на дизеловия мотор.
Оказва се, че тя започва да се разхлабва още преди достигането на 100 000 км и се налага да бъде сменена. Това обаче е доста трудно, тъй като е разположена в задната част на двигателя и за да се смени, той трябва да бъде свален. Съответно, цената на тази "операция" скача до небето.
В истинска беда за BMW 1-Series (Е81), 3-Series (Е90) и 5-Series (Е60) се превръща 4-цилиндровият турбодизел N47, чието производство стартира през 2007 г. Проблемът е във веригата на газоразпределителния механизъм, която от BMW обявяват, за вечна, тоест тя не се обслужва и трябва да функционира по време на целия живот на дизеловия мотор.
Оказва се, че тя започва да се разхлабва още преди достигането на 100 000 км и се налага да бъде сменена. Това обаче е доста трудно, тъй като е разположена в задната част на двигателя и за да се смени, той трябва да бъде свален. Съответно, цената на тази "операция" скача до небето.