IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо Koenigsegg се отказа от V12 мотора на Subaru?

Недостатъчната мощност кара шведите да търсят други варианти (ВИДЕО)

Защо Koenigsegg се отказа от V12 мотора на Subaru?

Сегашните модели на Koenigseggs са оборудвани с V8 двигатели, собствено производство, но в ранните си години шведската компания използва модифициран V8 на Ford. Това обаче не винаги е била така, става ясно от видео, публикуван от Drivetribe. Той разкрива, че един от първите прототипи на Koenigsegg е оборудван с V12 боксер от Subaru, създаден за участие във Формула 1.

Всъщност, самата новина, че компанията Subaru някога е проектирала и изградила двигател за Формула 1, вероятно ще изненада мнозина. През 1989 г. японският производител създава 3,5-литров боксер V12, наречен 1235, като той е предназначен за тима на Coloni. Моторът обаче е изключително ненадежден и неподходящ за болид от Формула 1, тъй като е прекалено широк и пречи на аеродинамиката. Subaru се опитва да участва с него в световния шампионат за спортни коли, но не се получава и двигателят е "убит".

Приблизително по същото време Koenigsegg разработва първия си прототип - CC, като основателят и собственик на компанията Кристиан фон Кьонигсег закупува от Subaru правата върху мотора. Обемът на двигателя е увеличен до 3,8 литра, а мощността нараства от 580 на 750 к.с.

Целият блок на двигателя е разположен под задния мост на автомобила, което осигурява много нисък център на тежестта. Проблем обаче се оказва мощността, която няма как да надхвърли 750 к.с., а в Koenigsegg търсят нещо много по-сериозно за своите модели. Затова и компанията се отказва от мотора на Subaru, а поема в друга посока. И резултатът се вижда ясно в момента - марката разполага с два V8 турбомотора, които развиват по 1600 к.с.

Видео: Drivetribe

0 от 500