Всеки автомобилен производител има цял отдел, чиято задача е да избере правилното име за модел за конкретен пазар. Ако бъде допусната грешка, тя може да струва много скъпо, дори самата кола да притежава невероятни качества. Колкото и да е популярен VW Golf, например, ако той получи обидно или вулгарно име, следващото му поколение със сигурност няма да се продава.
Някои компании са решили проблема и залагат на цифрови обозначения. Сега ни е трудно да си представим, че BMW ще пусне модел, наречен Charlotte, който да замени 4-Series. В същото време обаче историята е много важно за компаниите производители. Например, Giulia пасва далеч повече на съперника на BMW 3-Series, произвеждан от Alfa Romeo, отколкото би подхождало G20t4D.
С помощта на английското издание Autocar ще направим една разходка в историята и настоящето, за да разберем как големите производители са избрали имената на някои от най-популярните си модели.
Когато Chevrolet пусна Camaro през 1967 г., повечето от неговите автомобили носеха имена, което започват с буквата "C". Работното название на модела е Project Panther, а екипът от маркетолози трябва да избира между 2000 думи за името на серийния автомобил.
Въпреки, че има испански корени, думата Camaro не означава нищо на нито един език. На въпрос на медиите при представянето на колата, от Chevrolet казват, че Camaro е малко и зловещо животно, което яде Mustang-и.