Всеки автомобилен производител има цял отдел, чиято задача е да избере правилното име за модел за конкретен пазар. Ако бъде допусната грешка, тя може да струва много скъпо, дори самата кола да притежава невероятни качества. Колкото и да е популярен VW Golf, например, ако той получи обидно или вулгарно име, следващото му поколение със сигурност няма да се продава.
Някои компании са решили проблема и залагат на цифрови обозначения. Сега ни е трудно да си представим, че BMW ще пусне модел, наречен Charlotte, който да замени 4-Series. В същото време обаче историята е много важно за компаниите производители. Например, Giulia пасва далеч повече на съперника на BMW 3-Series, произвеждан от Alfa Romeo, отколкото би подхождало G20t4D.
С помощта на английското издание Autocar ще направим една разходка в историята и настоящето, за да разберем как големите производители са избрали имената на някои от най-популярните си модели.
Ранните модели на Volkswagen се открояват като едни от най-нереализираните автомобили в индустрията. Официалното име на Beetle е Type 1, например, но по-късно в компанията решават да обозначат навлизането на двигателите с водно охлаждане и се обръщат към метеорологията.
Golf (на снимката) е кръстен на залив, през който минава течението "Гълфстрийм". Passat е термин, използван за ветрове, а самата струя от вятъра се казва Jetta. На свой ред, Scirocco е средиземноморски вятър, който идва от пустинята Сахара.