Новото поколение на седана BMW 3-Series излезе още през октомври, а сега беше представено и комбито G21. Първата публична поява на автомобила ще се състои на 25 юни в рамките на мероприятието #NEXTGen в Мюнхен.
Техните комбито напълно повтаря седана. Разстоянието между двете оси е напълно еднакво при двата автомобила - 2851 мм, което е с 41 мм повече от предишното поколение на модела. Част от елементите по каросерията са направени от алуминий, което е намалило теглото на комбито. Единственото, по което то отстъпва на седана, е коефициентът на челно съпротивление - 0,27 срещу 0,23 на стандартния модел.
Промените в дизайна се виждат ясно и няма как новият Touring да бъде объркан с предшественика си. Това най-ясно личи от линията под прозорците, която се издига към задния багажник и не минава през цялата дължина на каросерията. Благодарение на увеличените габарити в салона има повече места за пасажерите във всички посоки. На задните седалки могат да бъдат поставени 3 детски кресла, като две от тях разполагат със системата за закрепване ISOFIX.
Интериорът на новото комби също прави огромна крачка напред. Баварците залагат на мека пластмаса и скъпи материали. Автомобилът може да бъде поръчан с мултимедийна система с 10,25-инчов тъч-скрийн, като нейното управление с гласови команди или жестове. Като опция се предлага цифров приборен панел с диагонал 12,2 инча, на който излиза цялата информация, нужна на водача, в това число и навигацията.
В сравнение с предишното поколение F31, обемът на багажника е увеличен с 5 литра и достигна 500 литра. При сваляне на задните седалки той се увеличава до 1500 литра. Още в базовото ниво на оборудване позволява разделяне на седалките при съотношение 40:20:40, като има възможност това да става автоматично. Стъклото на багажника традиционно се отваря отделно.
При старта на продажбите си, който е насрочен за 28 септември, новото BMW 3-Series Touring ще се предлага с бензинови и дизелови двигатели, които са същите и при седана. Бензиовите мотори с обем 2,0 литра, 4 цилиндъра и турбо са за версиите 320i (184 к.с.) и 330i (258), а дизелите със същите показатели са за 318d (150 к.с.) и 320d (190).
Най-мощен, поне на първо време, е 3,0-литровият агрегат с 6 цилиндъра за 330d, който ще развива 265 к.с. През лятото на 2020 г. на пазара ще се появи и хибрид - 330e, който ще може да се зарежда от електропреносната мрежа.
Скоростната кутия за комбито е 8-степенна автоматична, като автомобилът разполага още с динамичен круиз-контрол, функция Start/Stop, превключвател за режимите на движение и асистент за паркиране. За модела ще се предлага пакет M Sport, включващ спортно окачване и спирачки M Sport, а също така и 3-зонов климатик и премиум-аудиосистема.
Снимки: BMW