Търсенето на автомобили с механични трансмисии продължава да намалява, отчитат всяка година производителите. Но сред автомобилните компании има и такива, които запазват висок процент на коли с механична трансмисия в продажбите си, дори на американския пазар.
И шампион в тази затихваща надпревара се оказа Subaru, като японската марка обяви, че за миналата година 78% от продадените BRZ са били с механична кутия, което е показателно за предпочитанията на собствениците на спортното купе. Интересното е, че при близнака на BRZ – Toyota GT86, този процент е доста по-нисък – само 33%.
Другият такъв модел с впечатляващ процент купувачи, предпочитащи механичната трансмисия е Mazda Miata, позната като MX-5 в Европа – 76% в Щатите. Така че, BRZ печели първото място, макар и с малко.
Интересното е, че в Северна Америка купувачите на Subaru WRX предпочитат CVT трансмисията – 90 срещу 10 процента. Но пък добрата новина е, че версията STI се предлага само с механична трансмисия.
Ако обаче погледнем общия процент при марките, то положението за феновете на механичните трансмисии вече изглежда неспасяемо. При Subaru 7% от колите не са автоматик, а при Honda – едва 2,6 процента.