IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Седем с един удар: тестваме новия флагман на BMW

Ето ви една бизнес лимузина, чието средно ниво е по-бързо от Ferrari F40

Първото нещо, което трябва да ви кажем за новата Седма серия на BMW, е следното: никога в историята фейслифт не е вдигал толкова шум, колкото успя това нещо.

 


В 99 ПРОЦЕНТА ОТ СЛУЧАИТЕ "фейслифт" означава няколко добавени дребни глезотии вътре, една-две мъчно забележими промени отвън, и готово: животът на модела успешно е удължен с още две-три години.
Новата „Седмица“ е онзи 1 процент, в който всичко се обръща с главата надолу. Вместо дреболии, промените вътре включват самообучаващ се гласов асистент и още няколко ключови системи. Поне два от вариантите за задвижване са изцяло нови. И накрая стигаме до слона в нашия стъкларски магазин: външния вид.

BMW Серия 7

Серия 7 след и преди фейслифта. Открийте разликите

ДОСЕГАШНАТА СЕДМА СЕРИЯ ни допадаше, защото беше дискретна, приглушена и не привличаше прекалено много внимание. Явно обаче повечето купувачи, които по една случайност се намират в Китай, не са харесвали точно това й качество. Затова на дизайнерите е поръчано да я направят по-авторитетна и забележима. Ето го резултата: тази колосална решетка, която наистина изпълнява целта си. Ще я забележат и от Международната космическа станция.

BMW Серия 7


ЗА ДА СМЕ ЧЕСТНИ, други марки имат и по-крещящи образци. Просто не сме свикнали да виждаме това от BMW. И да, красотата е нещо субективно. Но вероятно ще постигнем единодушие, че това не е най-красивата кола на баварците. Благодарим ви, скъпи китайски другари.

За щастие обаче всички останали промени по новата седмица са изцяло в положителна посока.

Аеродинамиката е по-добра. Шасито е пълно с високотехнологични решения, откраднати от i8, и в резултат колата е средно със 130 килограма по-леко от предишната - независимо, че е получила почти 70 кила ново оборудване.
Това включва с един нюанс по-луксозен интериор, а също и интелигентен асистент, с който можете да водите пълноценни разговори. Примерно като го питате как е времето в София.

BMW Серия 7


НАЙ-ГОЛЯМАТА ПРОМЯНА ОБАЧЕ се отнася до двигателите. В гамата се запазва вълшебният V12, който могат да си позволят синове на шейхове или шефове на български държавни болници.
Но ние тестваме 750i с изцяло нов V8 под капака. Благодарение на множеството подобрения този мотор е получил цели 80 конски сили повече. Ускорението от 0 до 100 км/ч му отнема едва 3.9 секунди - колкото на Pagani Zonda Roadster или Lamborghini Gallardo.
Всъщност тук имаме бизнес лимузина, която, в не най-високото си ниво на изпълнение, е с пет стотни от секундата по-бърза от Ferrari F40.

BMW Серия 7

Освен това новата „седмица“ ще се предлага и като плъг-ин хибрид, вече с 6-цилиндров мотор вместо стария 4-цилиндров, и с доста по-голям независим пробег само на ток.

И В ДВАТА ВАРИАНТА тази Седма серия си остава изключително приятна за каране кола. Воланът е точно толкова тежък и прецизен, колкото бихме искали, и това над петметрово туловище се управлява с лекотата на малка градска кола. Осемстепенният автоматик на ZF е модифициран и е станал още по-плавен.

Разбира се, това не променя основното предназначение на този автомобил - не да го карате, а да бъдете возени в него.

BMW Серия 7


ЛАМИНИРАНИТЕ СТЪКЛА СА С 5 ММ по-дебели, а от споменатите 70 килограма оборудване доста са отишли за допълнителна шумоизолация, така че кабината е удивително тиха. Остава само да се отпуснете във фантастично комфортните кресла и да си пуснете някой филм.

Забравихме да ви кажем още една основна особеност на фейслифта: обикновено той добавя нещо и към цената. Новата седмица не е изключение.

Базовата 730d с шестцилиндров дизел започва от 176 000 лева. За хибрида ще ви трябват 198 000, за V8 със задвижване на четирите колела - 229 000. Накрая стигаме до M760i, с 12-цилиндровия мотор под капака, на чийто етикет пише 339 000 лева.

BMW Серия 7


И, ЕСТЕСТВЕНО, ПОСЛЕ ИДВА дългият списък с екстри: над 4 хилядарки за индивидуален цвят, 13 хилядарки за спортен пакет, почти 10 хилядарки за лазерни светлини и автопилота при паркиране, и така нататък.
Хрумва ни само една утешителна мисъл. След време, когато тази кола остарее, ще можете да си избиете поне част от инвестицията. Просто предайте решетката на вторични суровини.

Още снимки на новата Серия 7 на BMW вижте в галерията:

 

0 от 500