IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Германия камионите тръгнаха по жици

Тестови участък на магистрала вече работи, предстои да бъдат открити още два

В Германия камионите тръгнаха по жици

Правителството на Германия съвместно с компанията Siemens откриха първия тестови участък от магистрала с контактна мрежа. По него могат да се зареждат по време на движение електрически и хибридни камиони.

Участъкът от аутобан А5 се намира в землището Хесен, като е с дължина 14 км. По него по няколко пъти на ден ще преминават електрически камиони на различни компании. А през 2020 година към тях ще се присъединят и 5 тира, задвижвани от дизелови двигатели, които са оборудвани с допълнителен електромотор, съобщават от пътната агенция на Германия, която координира проекта.

камиони на ток

В реализацията му участват Университетът на Дармщад и компаниите Siemens Mobility и ENTEGA. Федералното министерство на околната среда на Германия е отделила за построяване на конструкцията с електрическа мрежа 14,6 млн. евро. Изпитанията ще продължат до края на 2020 г., като са тях ще бъдат похарчени още 15,3 млн. евро, които вече са заделени. 

До момента министерството на околната среда е предвидило да инвестира над 70 млн. евро в разработката на електрически камиони. Според Рита Шварцелюр-Зутер, която е представител на ведомството в проекта, предстои да бъде изградена електрическа мрежа на още два участъка от магистрали.

камиони на ток

"Камионите с електрическо задвижване и приемане на ток по време на движение за най-ефективното решение за преминаване към екологично чисти превози на големи товари", коментира Шварцелюр-Зутер.

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Японеца ( преди 3 години )
    Браво! Камиони на батерии 2040г! Официално обявено! Ха ха
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да бе те Сименс понеже са много добри и заради това ги наритаха от Германия заради подкупи и далавери и вече са другаде. Ха познай къде! Типичната немска компания, която оперира с далавери и измами. ФАКТ! Я кажи за тези ПОНЕ 5 държавни контролиращи органа, които нямат аналог в България! Щом цитираш цифра, занчи ги знаеш. Чакам да ги изброиш. Ако не можеш се оказва за пореден път, че си ВАГ-иналският *** на форума. Ти си на ход! Без разтягане на локуми! 5 държавни контролиращи органа напиши!
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ВАГончик, ти само злоба ли виждаш в хората, които не са на твоето мнение?
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не разбирам злобата ти, но мога да кажа 2 неща:1. Сименс проектират такъв тип системи още от както ни ти, нито близките ти роднини са били родени и ще продължат поне още токова време2. За да се осъществи такъв тип система се минава сертификация през поне 5 държавни контролиращи органа без аналог в България с утвърдени специалисти пак без аналог в България. Остани си със здраве
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ВАГончик, дори не е нужно да си инженер и не ти трябват снимки с висока резолюция, за да видиш що за простотия са сътворили немчугите. Ако ти си толкова пр0зд, че не можеш да го видиш и осъзнаеш, то вероятно има хора, които не са чак толкова зле и си дават мнението с което не ангажират никого. Обаче форумния ***, любител на немското, веднага се намесва и вместо да коментира статията за пореден път коментира другите. Та да ти кажа и аз съм на мнението на колегите отдолу, че това е немска тъпня.
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    не мога да повярвам колко способни ЕнДЖИнери има в тоя форум и как пръскат знания и умения да дават съвети по снимки с ниска резолюция. Жалко, че немците, не разбират български, иначе до сега половината хора от тук да са започнали да получават по 6к евро на месец.
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Швабите яко ги бие тока!
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 4 години )
    До 10. Пиша за първи път в темата. проводниците над ЖП линиите са най-неудачния пример, който можеш да дадеш, също и на трамваите - проводнийът е само един. За да даде на късо трябва да се скъса и да падне върху някоя от релсите. Ако беше питал на тролеите не е ли същото щеше да имаш някакво основание, но не съвсем защото можеш да ги загледаш - те са окачени директно на държачите и са на такова разстояние една от друга, че въпреки провисването им дори да се залюлеят няма как да дадат късо.
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Бе, ти всеки час ли ще пишеш по некоя глупост!? Щоо, по жп-линиите проводниците да не са подземни!?! Нещо е дало на късо, ама не са въпросните проводници!!
  • #9
    10 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 4 години )
    Майчицееее, кой 0лиг0френ инженер е проектирал окачването на проводниците?!?!?! При първата много силна буря ще дадат на късо! Окончателно се убеждавам, че в германистан инженерите не стават за нищо!