Гигантът Volkswagen има амбицията да предлага батерии с идващите масови електромобили, които ще имат живот, равен или близък до този на самото возило. Прогнозите са за 8 години или 160 000 километра пробег, като компанията очаква за този период батерията да е запазила 70 процента от капацитета си.
Това обяви Франк Бломе, който ръководи центъра на VW за развитие на батерии и даде интересни насоки за бъдещата експлоатация на масовите електромобили. VW обещава те да бъдат достъпни, т.е цените им да са съизмерими с дизеловите автомобили, които са вече история за концерна след глобалния скандал „Дизелгейт”, избухнал през есента на 2015 година в Щатите и погълнал 30 милиарда евро от средствата на компанията до момента.
„Целта ни винаги е била да предложим батерии, които да имат живот като този на колата – обясни Бломе. – Гарантираме минимален капацитет от 70% за 8 години или 160 000 километра. Но водачите също могат да повлияят на живота на батерията. Нормалното зареждане е по-доброто решение за батериите вместо бързото, а освен това зареждането на батерията на 80 процента вместо на 100, също е по-доброто решение за живота на батерията.
„В повечето случаи тези 80 процента са повече от достатъчно. Много клиенти обикновено пътуват на къси разстояния – ходят на работа или пазаруват, така че няма нужда батерията да е заредена на 100 процента за тези пътувания.”
Бломе уточни, че с оглед масовото производство на електромобили, във VW вече са наясно, че най-добрата позиция на батериите е на пода на колата, както и че моделите от гамата ID ще са с пробег до 550 км с едно зареждане.