IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Швейцарци направиха батерии с 1000 км пробег

Пробив в технологията увеличава двойно възможностите им

Швейцарци направиха батерии с 1000 км пробег

Производителите на електромобили нетърпеливо очакват следващия пробив в областта на технологиите за развитие на батериите, но в последните години добрите новини са малко.

Сега обаче това може да се промени, благодарение на швейцарската компания Innolith, която обяви, че е създала експериментална батерия с много по-голяма плътност на заряда, която ще осигурява пробег от над 1000 километра с едно зареждане.

Как е възможно това? От Innolith твърдят, че са създали първата батерия, в която плътността на заряда е 1000 ват-часа на килограм. Само за сравнение – в батериите на Tesla Model 3 плътността на заряда е 250 Wh/kg, като компанията на Илън Мъск планира да увеличи този показател до 330 ват-часа на килограм. А в Щатите наскоро стартира изследователска програма, спонсорирана от държавата, която трябва да създаде клетки за батерия, способни да осигурят плътност от 500 ват-часа на килограм.

Ако твърдението на Innolith се окаже вярно, то литиево-йонните батерии ще надскочат многократно и най-смелите очаквания за развитието на потенциала им.

„Това е голям скок напред – обясни президентът на Innolith Алън Грийншийлдс пред The Verge. – Най-общо казано, плътността на заряда при нас е 4 пъти по-голяма от тази на най-добрите литиево-йонни батерии и около три пъти повече от следващата стъпка в развитието на тези батерии.”

С такава плътност на заряда пробегът с едно зареждане наистина може да отскочи на над 1000 километра, което е почти два пъти от най-сериозните постижения на серийните електромобили, предлагани на пазара.

Къде се крие тайната на Innolith? От компанията обясняват, че и те използват течни електролити в своята литиево-йонна батерия, но заменят органичния и съответно силно запалим разтворител със субстанция, която не е от органичен произход и също така е много по-стабилна и не толкова запалима.

„На практика използваме материал, много близък до солите – потвърди Грийншийлдс. – Това ни дава две предимства. Първо, рискът от запалване сериозно намалява, тъй като няма какво да гори. И второ, така се отърваваме от най-реактивните компоненти в системата, така изграждането на батерията става много по-лесно, тъй като вече имаме възможност да съберем много повече енергия в батерията, без обаче клетките й да станат нестабилни.”

Плановете на Innolith са да започне пилотно производство в Германия, а след това да търси лицензионно партньорство с големите производители на батерии и електромобили. Развитието и създаването на сериен продукт трябва да отнеме между 3 и 5 години, което означава, че революционната батерия на Innolith ще излезе на пазара най-рано през 2022 година.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Виж кво нещо е мръсната пропаганда. Да сравняваш производството на една кола с употребата на друга е като да сравняваш магаре с космос. Ми то по тая логика производството на ДВГ кола изхвърля толкова отпадък и емисии, колкото карането на електромобил (сиреч производството на ток за него) за 360 години напред! Сега виждаш ли какво значи демагогия?!
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Факт!-тически... ( преди 7 месеца )
    увредените от ползване на рено показват понякога признаци като облъчване с радиация! Видно от оня долу.
  • #12
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Радиоактивен ( преди 7 месеца )
    Тоя Ганьо много разбира от атомни електроцентрали, хората гледат как да се оттърват от тях а той ги хвали. Ама явно толкова му е акъла...
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До по-долния ( преди 7 месеца )
    Тъй като тук трият линкове вземи се поразрови в нета - ще видиш факти и за фоновата радиация във Франция и за цените на тока в Германия (определено по-ниски от "атомна" БГ) и за безплатните месеци в Чили... Па дано се образоваш поне малко, ганьо!
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Jezza ( преди 7 месеца )
    Отг: до None И какво общо има изказването на шефа на Мазда за Европа, с увеличаването на възможностите на батерията ? Ти четеш ли изобщо ? Човека ти казва, че електричките са хубаво нещо, но още не сме готови за тях и няма смисъл ако тока за тях не е "чист".
  • #9
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Завишаване на фоновата радиация бла бла никъде във Франция няма завишена радиация кре.ен!Възобновяемите дори не могат да произведат енергията необходима за тяхното производство.Напълно неефективни и скъпи.Германия още разчита на въглища в 21 век толкова за тия германопитеци.
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 7 месеца )
    "Решднието" с атомни централи предполага тежки аварии с неизмерими последствия! Както и завишаване фоновата радиация в страните с повече АЕЦ - вижте последствията във Франция например. Истината е в екологичните възобновяеми източници. Благодарение на тях в Германия ел. енергията поевтинява значително, а в Чили например има дори по няколко месеца безплатен ток заради вятърните паркове.
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 7 месеца )
    Ми да ги затварят кат са прости.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Германците ги затвориха нарочно техните, бе калпак!
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ss ( преди 7 месеца )
    Е да, ама германците дето правеха технологиите на щатите измряха, а краварите нещо не им се отдава мисленето!