Компанията Honda обяви, че работи върху нов тип акумулатори за електромобили, които ще заменят сегашните литиево-йонни батерии, като тежат много по-малко и имат 10 пъти по-голям капацитет.
Помощ на инженерите на Honda в проекта оказват учени от Калифорнийския технологичен институт и от Лабораторията за реактивно движение на Американската космическа агенция (NASA). Заедно те са разработили нов електролит, който позволява създаването на батерии с висока плътност на съхранение на заряда и с ниска работна температури. Резултатите от изследването са публикувани от списанието Science.
„Флуор-йонните акумулатори (FIB) предлагат нов химически състав с плътност на заряда, която е 10 пъти по-висока от тази на сегашните литиево-йонни батерии. Те не прегряват, а добивът на елементите, които са нужни за направата им, не е разрушителен за околната среда”, обясни главният научен сътрудник на Института за изследвания на Honda – Кристофър Брукс, който е ръководител на проекта.
Разработки на батерии с твърд електролид от подобен тип се правят от години, но те работят само при много високи температури – над 150 градуса по Целзий. Течният електролит, разработен от Honda, позволява направата на по-безопасни и по-екологични батерии. Сега целият електрохимически цикъл може да се извършва при стайна температура, а готовите акумулатори вече се използват от Hоnda при роботизираните помощници, които компанията показа на изложението CES в началото на годината.
Предстои новите батерии да бъдат тествани и на електромобилите на Honda, за да се разбере дали те наистина ще успеят да направят революция в индустрията. За целта екипът, работещ по проекта, трябва да превърне технологията в масова и съответно по-евтина.
Снимки: Honda