Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Volkswagen обещава батерии с дълъг живот

Компанията гарантира, че след 160 000 км акумулаторите ще запазват 70% от капацитета си

Volkswagen обещава батерии с дълъг живот

Гигантът Volkswagen има амбицията да предлага батерии с идващите масови електромобили, които ще имат живот, равен или близък до този на самото возило. Прогнозите са за 8 години или 160 000 километра пробег, като компанията очаква за този период батерията да е запазила 70 процента от капацитета си.

Това обяви Франк Бломе, който ръководи центъра на VW за развитие на батерии и даде интересни насоки за бъдещата експлоатация на масовите електромобили. VW обещава те да бъдат достъпни, т.е цените им да са съизмерими с дизеловите автомобили, които са вече история за концерна след глобалния скандал „Дизелгейт”, избухнал през есента на 2015 година в Щатите и погълнал 30 милиарда евро от средствата на компанията до момента.

„Целта ни винаги е била да предложим батерии, които да имат живот като този на колата – обясни Бломе. – Гарантираме минимален капацитет от 70% за 8 години или 160 000 километра. Но водачите също могат да повлияят на живота на батерията. Нормалното зареждане е по-доброто решение за батериите вместо бързото, а освен това зареждането на батерията на 80 процента вместо на 100, също е по-доброто решение за живота на батерията.

„В повечето случаи тези 80 процента са повече от достатъчно. Много клиенти обикновено пътуват на къси разстояния – ходят на работа или пазаруват, така че няма нужда батерията да е заредена на 100 процента за тези пътувания.”

Бломе уточни, че с оглед масовото производство на електромобили, във VW вече са наясно, че най-добрата позиция на батериите е на пода на колата, както и че моделите от гамата ID ще са с пробег до 550 км с едно зареждане.

0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Много невежи хора пишат тук! Хората им дават гаранция толкова, а те си мислят, че след тази гаранция батерията я хвърлят. Абе вие нормални ли сте бе?! Вашите коли, като са с гаранция 3-5 години хвърляте ли ги после. Аман вече от напушени дизелови фенчета на немската велика технология ТДИ! Аман! То да си толкова тАп, ама чак толкова НЕбива!
  • #7
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    70% от батерията след 160К километра, тия електрички ще излязат скъпо и прескъпо. Ще дойдат у нас на 200 и кусур хиляди километра, на 50-60% батерии. Хайде ако пробега е 550км. пак стават ама повечето електрички у нас ги гледам с пробег между 120-180км. чисто нови втора ръка като дойдат с пробег 70км. и като стане зима и падне на 30км. да ти таковам и електричката.
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това е гаранцията, бе, хора. Т.е. поемат отговорността, че ако падне под тези проценти, ще я заменят гаранционно. Нормално е да е с резерв. В средностатистическия случай процентът оцветяване ще е доста по-нисък. При Теслите, например, 80% се стигат на поне 300'000 при нормална употреба, а общият живот може да стигне милион.
  • #5
    0 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )
    МИ те и на Тесляците са такива гаранциите, какво ревете! 8 години и до 160 000 км с гарантирани 70%. А това е детайл, който струва 1/3 от цената на нов автомобил. При втора ръка това е тотал щета за електрокочака! Нестига че си дал двойно повече пари за нова ***, ами ще загубиш и двойно при препродажбата. А батерия мре от веднъж! на 300 000 км колко ще държи щом на 160 е на 70? А при 500 км теоретичен пробег колко е при -30% заряд? Ще минаваш по 200 км при попътен вятър - къпувайте генератори
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Уфффф, 160 000 км. е малко. Все пак струва няколко хиляди тази батерия.
  • #3
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На Нисан Лийф батерията след 7 г. и 200к+ км. е на 80% капацитет. Познат си я замери преди да я купи колата нов внос. Идеята му е, че дори и да стане нещо с батерията може да си вкара такава от САЩ на доста тънка цена. Също така китайците правят заместители, както и допълнителни батерии с които можеш да вдигнеш пробега със 100-тина км. на много тънка цена. Възможности за доработки има много. Един друг пък си взе Приус и му монтира китайски кит батерии и го направи плъг ин хибрид 120 км пробег.
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Хахаха тея смешници не произвеждат батерии, но пък предполагат какво ще стане с батериите. Направо нямам думи и колко нагло крадат от характеристиките на Тойота, които съвсем "случайно" дават гаранция 8 г. и 160 000 км. на хибридната система включваща на батериите. Преди време правиха тест на батерията на един Приус на 300 000+ км. и 10-на год. стар. Над 90% се беше запазил капацитета и което значи,че Тойота не лъжат,че батериите са им направени така,че да издържат жизненият цикъл на колата.
  • #1
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Неук ( преди 2 седмици )
    Аз за мен си питам. Ами да кажем на 320 000 километра и 20 години автомобил батерията му какъв капацитет ще има? И ако залагате за 8 години 160 000км - това са 20 хил. на година или около 100 километра на работен ден. Това не смятам ,че са кратки разстояния.