IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Алиансът на Renault и Nissan тръгна към разпад

Японците отхвърлили предложението от Париж за сливане с равни права

Вместо очакваното пълно сливане, съюзът между Renault и Nissan се насочва към разтрогване. Директорският борд на японската компания категорично е отхвърлил предложението на Renault двата гиганта да се слеят при равни условия, съобщава The Financial Times, цитирайки "добре информиран източник". Японското правителство също неофициално се е противопоставило на сделката.


Тиери Болоре, Жан-Доминик Сенар, Хирото Сайкава, Renault-Nissan

В средата на април Хирото Сайкава се срещна в Париж с изпълнителния директор на Renault Тиери Болоре (вляво) и с шефа на борда на френската компания Жан-Доминик Сенар. Според добре информиран източник Сайкава е отказал категорично каквото и да било сливане

Търканията между двете компании, които заедно с контролираната от Nissan Mitsubishi са най-големият автомобилен производител в света, започнаха със скандалния арест на общия им шеф Карлос Гон в Токио миналата есен. Оттогава Гон е държан почти непрекъснато зад решетките. Много наблюдатели търсят зад ареста му активен ход на японските власти срещу плановете на бившия вече шеф да слее компаниите.

Основният източник на напрежение до момента бе специфичната форма на алианса, при която Renault държи над 43% от капитала на Nissan с право на глас, докато японците контролират едва 15% от Renault, и то без право на глас. Предложението на новия шеф на Renault Жан-Доминик Сенар бе при евентуално сливане двете компании да имат равни разменени дялове и еднаква тежест при вземането на решения. Това обаче е било категорично отхвърлено от мениджмънта на Nissan начело с Хирото Сайкава, ако се вярва на източника на FT. В средата на април Сайкава бе в Париж и вечеря със Сенар, като по време на разговора го е уведомил, че за момента Nissan не желае сливане.

Отношенията между партньорите, и без това влошени доста след ареста на Гон, сега стигат ново дъно, отбелязва изданието. Японската компания има значително по-големи продажби, приходи и пазарна капитализация. От друга страна, без инвестициите на Renault в периода 1999-2002 Nissan можеше вече да е банкрутирал.


 

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 3 месеца )
    От къде на къде равни дялове при положение, че на 1 със зор продадено рено отговарят 4-5 Нисана!?
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 3 месеца )
    Хм интересно и как Берлин ще решава при чужда икономика закони синдикати финансови пазари нормативни рамки и така нататък.Нещо май самият ти си говориш квот ти падне.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 месеца )
    скоро нещата във френската държава ще се решават в Берлин! Жабарите тотално се издъниха - къде ли не и доказаха за кой ли път, че сами не могат да се справят.
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 3 месеца )
    А бе вие не можете да схванете нещо френската държава държи 15 в Рено и гласове защото си пазят работните места.Във Франция безработицата е 9% нали ако някой купи Рено и почне да закрива заводи и френската държава не е акционер и си мълчи колко хора ще останат на улицата и нали на френската държава ще виснат за социални помощи.Америка уж свободен пазар ама тръгнаха с държавни пари да спасяват фалиращия ГМ.Мислете малко!
  • #16
    9 rate up comment 3 rate down comment
    васо ( преди 3 месеца )
    Тук чета коментари на хора, дето май и не знаят да ползват поне гугъл.Жълтурите бяха във фалит, никой не им купуваше ръждивите допотопни бараки, нямаха двигатели, нямаха технологии, само големи усти.Без франсетата досега щяха да са в историята.Такава е истината, дори да не ви харесва.Повечето японски полуфабриикати и досега карат френски мотори.Справка уродливите кашакаи и джуки
  • #15
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    за какво плюете говориш бе диогенчо? тук си казваме нещата, както са! а именно, че рендаците искаха тихомълком да си присвоят нисан,но не им се получи. така ли беше? така е! сега обаче ще го ядат неумит. тяхната няма да стане и тепърва ще си патят заради лакомията. всъщност не те а макрон е виновен. не става политик да се меси в частни дела на компании. и накрая хитрата сврака с двата крака...
  • #14
    8 rate up comment 4 rate down comment
    diogenn ( преди 3 месеца )
    Германия не е това, което беше! Глобализацията изравни позициите. Преди години беше срамно да носиш китайски телефон. Сега какво носите!? Сега е срамно да се говори, камо ли да се кара китайски автомобил. След десет години ще карате нови китайски електромобили. Рено е просперираща компания, която ще се справи и сама и без вашето одобрение, а всеки има право да харесва. Не е нужно да ,,плюете,, това не повдига егото Ви!
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тодор ( преди 3 месеца )
    Имам стар Нисан и на двигателя му пише същото. Бих си купил нов, но Рено не! Защо - имах и Рено.
  • #12
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Подминаващ ( преди 3 месеца )
    От френската държава не, но ако изчезнат недоразумения като Рено и подобните светът само може да спечели!
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Задминаващ ( преди 3 месеца )
    Реално погледнато не разбирам какво ще спечели българина от крахът на Френската държава ама вие си знаете де.