IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Алиансът на Renault и Nissan тръгна към разпад

Японците отхвърлили предложението от Париж за сливане с равни права

Вместо очакваното пълно сливане, съюзът между Renault и Nissan се насочва към разтрогване. Директорският борд на японската компания категорично е отхвърлил предложението на Renault двата гиганта да се слеят при равни условия, съобщава The Financial Times, цитирайки "добре информиран източник". Японското правителство също неофициално се е противопоставило на сделката.


Тиери Болоре, Жан-Доминик Сенар, Хирото Сайкава, Renault-Nissan

В средата на април Хирото Сайкава се срещна в Париж с изпълнителния директор на Renault Тиери Болоре (вляво) и с шефа на борда на френската компания Жан-Доминик Сенар. Според добре информиран източник Сайкава е отказал категорично каквото и да било сливане

Търканията между двете компании, които заедно с контролираната от Nissan Mitsubishi са най-големият автомобилен производител в света, започнаха със скандалния арест на общия им шеф Карлос Гон в Токио миналата есен. Оттогава Гон е държан почти непрекъснато зад решетките. Много наблюдатели търсят зад ареста му активен ход на японските власти срещу плановете на бившия вече шеф да слее компаниите.

Основният източник на напрежение до момента бе специфичната форма на алианса, при която Renault държи над 43% от капитала на Nissan с право на глас, докато японците контролират едва 15% от Renault, и то без право на глас. Предложението на новия шеф на Renault Жан-Доминик Сенар бе при евентуално сливане двете компании да имат равни разменени дялове и еднаква тежест при вземането на решения. Това обаче е било категорично отхвърлено от мениджмънта на Nissan начело с Хирото Сайкава, ако се вярва на източника на FT. В средата на април Сайкава бе в Париж и вечеря със Сенар, като по време на разговора го е уведомил, че за момента Nissan не желае сливане.

Отношенията между партньорите, и без това влошени доста след ареста на Гон, сега стигат ново дъно, отбелязва изданието. Японската компания има значително по-големи продажби, приходи и пазарна капитализация. От друга страна, без инвестициите на Renault в периода 1999-2002 Nissan можеше вече да е банкрутирал.


 

0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами тогава Nissan да си платят 15те милиярда акции на Рено и Макрон и да си ходят по живо по здраво. Относно Рено, освен Гейропата, имат стабилни позиции в ОНД, чрез Лада, отделно Африка, Индия, Турция и Латинска Америка. Ако трябва само Веста, Логан и Дъстър ще продават и пак ще са на печалба.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    ...но после започнаха да перпелят в негова защита, което ги издаде окончателно. Не, че някой не е знаел, че нещата са решени задкулисно. Доста подмолно, лигаво и слюзесто се получи ситуацията. Типични по макронси, който е точно такъв лигав, мазен, слюзест и подмолен. Ако не се беше намесил, двете компании можеше да продължат зъюза си и занапред, колкото и неизгоден да беше за Нисан. В момента обаче, единственият печеливш е Нисан. Рено и френската държава са губещата страна и ще правят вятър.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Главният виновник за цялата ситуация е Макарона! той започна да се меси в делата на двете компании. Той беше инициатор Рено да сложи ръка на Нисан, като се слеят. Дори ги заплашваше и поставяше ултиматуми. С Гонс се караха за това, но той явно клекна и се получиха задкулисни договорки, защото спряха прелитанията на искри между двамата. Всичко беше договорено, но японците им развалиха седянката, като арестуваха Гонс. Французите първо се направиха на ударени, че не ги вълнува, но после
  • #6
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Ако се разделят, което е редно според мен, то Рендетата са пътници! Прекалено много години японците ги носиха на раменете си. Баста! Равни дялове могат да имат равнопоставени компании. В случая не са. Едната е високотехнологична японска компания, а другата е нискотехнологично джудже, крепящо се на държавни поръчки и дотации и опериращо само в Европа. Нисан продават в цял свят,а жабетата само в гАйРопата. Единствен начин Рендетата да просъществуват е Нисан да ги купи. но кой се занимаха с такива
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Хе хе хе! ( преди 5 години )
    Увредените дилърчита се затресоха пред неизбежната безработица! ))))))))))))))
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    както казахме - началото на края на перачницата рено! Без патериците Нисан и Митсубиши този доказан инвалид ще крета основно на ежемесечните дотации от френската държава, които скоро ще пресъхнат.
  • #3
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Е а кво ви говорех Франция няма да се даде на жълтурите да ги управляват при положение че Ниссан продава по-малко от Дачия в Европа все пак тва са работни места!
  • #2
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Аланкольо.. Какво ще рече Нисан продава 5 коли Рено 1? Ако аз притежавам половината от твоята фирма и имам собствена по малка ,реално кой от нас има повече активи? Аз който притежавам половината на твойте +мойте или ти? То да не е концерт по желание, дали са си гъ'а под наем ще слушат кво им се нареди..
  • #1
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Дошо ( преди 5 години )
    Че от къде на къде равни дялове при положение, че на 1 със зор продадено рено отговарят поне 4-5 Нисана!? Т.е. равни дялове между крачун и малчо!Като се изясни на всички, че рено е една ерзац фирма-перачница на френски държавни пари, тогава нещата ще си дойдат на мястото.