Вместо очакваното пълно сливане, съюзът между Renault и Nissan се насочва към разтрогване. Директорският борд на японската компания категорично е отхвърлил предложението на Renault двата гиганта да се слеят при равни условия, съобщава The Financial Times, цитирайки "добре информиран източник". Японското правителство също неофициално се е противопоставило на сделката.
В средата на април Хирото Сайкава се срещна в Париж с изпълнителния директор на Renault Тиери Болоре (вляво) и с шефа на борда на френската компания Жан-Доминик Сенар. Според добре информиран източник Сайкава е отказал категорично каквото и да било сливане
Търканията между двете компании, които заедно с контролираната от Nissan Mitsubishi са най-големият автомобилен производител в света, започнаха със скандалния арест на общия им шеф Карлос Гон в Токио миналата есен. Оттогава Гон е държан почти непрекъснато зад решетките. Много наблюдатели търсят зад ареста му активен ход на японските власти срещу плановете на бившия вече шеф да слее компаниите.
Основният източник на напрежение до момента бе специфичната форма на алианса, при която Renault държи над 43% от капитала на Nissan с право на глас, докато японците контролират едва 15% от Renault, и то без право на глас. Предложението на новия шеф на Renault Жан-Доминик Сенар бе при евентуално сливане двете компании да имат равни разменени дялове и еднаква тежест при вземането на решения. Това обаче е било категорично отхвърлено от мениджмънта на Nissan начело с Хирото Сайкава, ако се вярва на източника на FT. В средата на април Сайкава бе в Париж и вечеря със Сенар, като по време на разговора го е уведомил, че за момента Nissan не желае сливане.
Отношенията между партньорите, и без това влошени доста след ареста на Гон, сега стигат ново дъно, отбелязва изданието. Японската компания има значително по-големи продажби, приходи и пазарна капитализация. От друга страна, без инвестициите на Renault в периода 1999-2002 Nissan можеше вече да е банкрутирал.