IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche електрифицира достъпните си модели

Развитието на 718 поема по пътя на Macan

Porsche електрифицира достъпните си модели

Следващото поколение на Porsche 718 Boxster и Cayman, което ще бъде лансирано през 2022 година, ще предложи хибридни и изцяло електрически версии на купето и роудстъра. Информацията беше потвърдена лично от шефа на Porsche Оливер Блуме.

„Вече разполагаме с изцяло електрически прототипи на 718, а сега се сглобява и хибриден прототип – обясни Блуме. – Ако погледнем към следващото поколение на тези коли, то тези версии са напълно възможни, въпреки че все още нямаме яснота за хибрида – дали ще е мек хибрид или plug-in версия.”

Интересното е, че решението да се развива хибридна и plug-in хибридна версия на 718, паралелно с бъдещите електрически варианти, е било взето, след като изследване на Porsche е показало, че технологията на литиево-йонните батерии не позволява пробег от над 300 километра с едно зареждане. А ако се преследва по-голям пробег, то ще трябват повече батерии, а това би наложило промени в архитектурата на платформата на 718, при който двигателят е разположен пред задния мост.

Затова и сега в Porsche се работи по план за това електрическите версии на Boxster и Cayman да получат новата платформа на марката PPE, като те ще се предлагат заедно с хибридните варианти на 718.

Ако този план се реализира, то той ще е копие на решението, което в Porsche беше взето по отношение развитието на следващото поколение на Macan. При този модел хибридните версии ще останат на актуалната платформа MLB, а електрическият вариант ще бъде качен на новата РРЕ.

„След 2-3 години ще разполагаме и с двата варианта на Macan – допълни Блуме. – Тогава ще можем да решим в каква посока да продължим, дали да развиваме двигателите с вътрешно горене, за да покрият Euro 7 или да минем изцяло на електрическо задвижване. Темпото, с което отделните страни и пазари се движат в тази посока е различно, което има значение за нас – в Китай искат електромобилите веднага, докато например в Русия не бързат толкова много.”

0 от 500