Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Porsche електрифицира достъпните си модели

Развитието на 718 поема по пътя на Macan

Porsche електрифицира достъпните си модели

Следващото поколение на Porsche 718 Boxster и Cayman, което ще бъде лансирано през 2022 година, ще предложи хибридни и изцяло електрически версии на купето и роудстъра. Информацията беше потвърдена лично от шефа на Porsche Оливер Блуме.

„Вече разполагаме с изцяло електрически прототипи на 718, а сега се сглобява и хибриден прототип – обясни Блуме. – Ако погледнем към следващото поколение на тези коли, то тези версии са напълно възможни, въпреки че все още нямаме яснота за хибрида – дали ще е мек хибрид или plug-in версия.”

Интересното е, че решението да се развива хибридна и plug-in хибридна версия на 718, паралелно с бъдещите електрически варианти, е било взето, след като изследване на Porsche е показало, че технологията на литиево-йонните батерии не позволява пробег от над 300 километра с едно зареждане. А ако се преследва по-голям пробег, то ще трябват повече батерии, а това би наложило промени в архитектурата на платформата на 718, при който двигателят е разположен пред задния мост.

Затова и сега в Porsche се работи по план за това електрическите версии на Boxster и Cayman да получат новата платформа на марката PPE, като те ще се предлагат заедно с хибридните варианти на 718.

Ако този план се реализира, то той ще е копие на решението, което в Porsche беше взето по отношение развитието на следващото поколение на Macan. При този модел хибридните версии ще останат на актуалната платформа MLB, а електрическият вариант ще бъде качен на новата РРЕ.

„След 2-3 години ще разполагаме и с двата варианта на Macan – допълни Блуме. – Тогава ще можем да решим в каква посока да продължим, дали да развиваме двигателите с вътрешно горене, за да покрият Euro 7 или да минем изцяло на електрическо задвижване. Темпото, с което отделните страни и пазари се движат в тази посока е различно, което има значение за нас – в Китай искат електромобилите веднага, докато например в Русия не бързат толкова много.”

0 от 500