През 1886 г. Карл Бенц получава патент за автомобил с бензинов двигател, който е построил година по-рано, а Готлиб Даймлер създава своя първи автомобили. легендарните инженери създават своите компани през 1883 г. (Бенц) и през 1890 г. (Даймлер). Фирмите се обединяват през 1926 г. в Daimler-Benz, сегашния концерн Daimler.
Цялата тази история е "шифрована" в електрическия кросоувър Mercedes-Benz EQC Edition 1886, който компанията представи на автосалона в Ню Йорк. С него германците припомнят своето лидерство при създаването на автомобили с двигатели с вътрешно горене, като заявяват: "Ние бяхме първите, които направиха революция в индивидуалната мобилност. Сега с модела EQC отбелязваме навлизането в нова ера. Това е епохата на електрическата мобилност, която е надеждна, просто и завладяваща".
На външен вид електромобилът не се отличава съществено от представените до момента образци. Кантовете на решетката на радиатора са гланцово-черни, а не хромирани, същото важи и за 20-цоловите джанти с бели декоративни елементи. Добавени са надписи 1886 на каросерията, като кросоувърът ще се предлага само в сив металик. В салона също има елементи с лого "1886", както и изкуствена кожа Artico и микрофибър Dinamica
Основните параметри на задвижващата система си остават същите. Електрическият SUV разчита на два електромотора - по един на всяка ос, като сумарната им мощност е 408 к.с. и 760 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди, а максималната скорост е 180 км. Литиево-йонната батерия осигурява пробег от 470 км (по цикъл NEDC).
При версията Edition 1886 компанията-производител е добавила доста бонуси за клиенти. Те получават система за управление на функциите за комфорт в салона - регулиране на климатик, осветление и йонизация. Има и персонален помощник Energizing Coach, който избира настройките в зависимост от параметрите на маршрута, текущата пътна обстановка и времето.
Асистентът също така отчита физическото състояние на водача, ако последният носи "умен часовник" и.и фитнес-трекер Garmin със съответните датчици. Зарядното устройство на борда има мощност от 7,4 кВт, а от специална станция с постоянен ток могат да се получат до110 кВт. Собствениците на Edition 1886 ще получат специална отстъпка при зареждане от европейските станции Ionity.
Продажбите на специалната версия в Германия и някои страни от Западна Европа ще стартират в края на май. Този електромобил ще се предлага с пакети, които при стандартния EQC са опции. Например, разширена гаранция от 6 години с техническо обслужване за същия срок или 150 000 км пробег. Гаранцията на батерията е по-голяма - 8 години или 160 000 км.
Цените на EQC още не са обявени официално, но се очаква, че те ще са на нивата на тези на Jaguar I-Pace, който в Германия стартира от 78 420 евро.
Снимки: Mercedes-Benz