Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Mazda връща спортната "тройка" в гамата си

Новият хот-хеч на японците ще получи 2,5-литров турбомотор

Mazda връща спортната

Шефовете на Mazda обмислят пускането на нова спортна "тройка", която трябва да се появи на пазара през 2021 г. Хот-хечът ще получи 2,5-литровият бензинов турбомотор, предлаган за моделите CX-5 и Mazda 6, съобщава Carscoops.

Този двигател с 4 цилиндъра развива мощност от 250 к.с. и 420 Нм, което е значително повече от атмосферния мотор със същия обем, предлагащ 186 к.с. и 252 Нм. Все още не е ясно дали спортната Mazda 3 ще получи задвижване на четирите колела, както и каква ще е скоростна кутия. Вероятно ще бъде избрана механична трансмисия.

Любопитното е, че главният мениджър на Mazda 3 - Кота Бепу, не пожела да потвърди разработката на модела, но пък заяви, че самият той много иска появата на високопроизводителна "тройка". И допълни, че на някои от големите пазари има огромен интерес към "напомпана" Mazda 3. 

"Дори да притежава огромна мощност, този автомобил трябва да бъде по-отговорен и по-дружелюбен, отколкото VW Golf GTI. Той трябва да осигурява идеален баланс между комфорт и производителност, които са най-важни за амбициите на марката ни", коментира Бепу.

Снимка: Mazda

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    ок - съгласен съм - да разграничим. Който може да си позволи кефа - 1.4 турбо или друго турбо под 200 000. Който няма възможности и ще взима от горубляне на късмет - ще се примири с слаба тяга за да не дава пари после. ;)
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Exp. ( преди 1 седмица )
    Само малко да я карам, ами късмет ти желая. Като знам какви коли се предлагат в БГ, да скачаш от една трошка в друга ще ти се излезе скъпо. Освен ако имаш възможност да си го купиш нов или преди 100к. Като се има предвид автопарка в БГ, тези двигатели идват тук след 200К. Да му мислят хората, които ще ги карат после.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до Exp. ( преди 1 седмица )
    да, няма какво да се коментира - винаги ще си взема 1.4 турбиниран пред 2.0 умрЕл атмосфер.. няма да се женя за колата а ще я карам известно време само.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Exp. ( преди 1 седмица )
    Да, относно моторите на 1-ва и 2-ра ген. слаби са. 1.6 бензиновия гори 8-10 и е доста спънат. Но при 3-та ген. вече са 2.0, разхода е същия като на масовите турбинирани миксери и със сигурност не са умрели, а си дърпат съвсем прилично. Относно живота на двулитров атмосферен и 1.4 с турбина... няма какво да се коментира.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    3-ките безспорно са красиви.. няма да е зле да им сложат някъв мотор... че с тия умряли мотори... язък за дизайна.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това ще стане като ванкела - на всеки 3-4 месеца ще излиза новина ще го направим, няма да го направим, готов е, няма да го има и т.н. Освен това в интервюто с въпросния Бепу се казва, че той много ИСКА ДА има, а не че ЩЕ има
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    top ( преди 1 седмица )
    Двигателят е 250 кс и 420 Нм при CX-5/9 и 6. Ако ще го слагат в по-малка кола сигурно ще го пипнат за повече коне и по-малко въртящ момент.
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Exp. ( преди 1 седмица )
    Аз карам 3-ка от 8год, първо беше 1-ва генерация от 2004-та, сега от 5 год карам 3-тата ген, 2014-та. Красиви и много приятни за каране. Освен редовно обслужване за консумативи, друго няма. Много поздрави на драскачите по-долу... П.С Да знам за ръждата, след 2008-а, при 2-рата генерация, този проблем вече го няма.
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    111 ( преди 1 седмица )
    Преди се говореше за над 300 коня а сега за 250. Че то старата MPS-ка беше 260 коня. От както се откупиха от Форд истински спортни модели няма. МХ-5 не го броя, той си е в отделна категория. Иначе вече 11 години карам 3-ка и единсвено съм сменял крушки и феродо, всичко друго е оригинално. Немците могат да си мечтаят за такава надеждност.
  • #2
    2 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    То мазна първо да се пребори с чиКИА, пък после да поглежда към Голфа!