Директорът на отдела за технически разработки на Mazda - Ичиро Хиросе, заяви, че разработваният от компанията прототип на роторен двигател е надминал всички очаквания и ще бъде използван за основа на много нови автомобили на марката.
Според топ-инженера, разработката на новия роторен мотор все още е не е приключила, но вече може да се говори за пробив при технологията. Двигателят се отличава с високи екологични показатели, а освен това е достатъчно гъвкав, че да може да се използва за най-различни задвижващи системи, в това число и хибридни.
"След няколко години този мотор може да стане основа за няколко модела, които ще продаваме в цял свят, въпреки жестоките екологични ограничения и изисквания за разхода на гориво. Той ще се използва и за нова хибридна система", коментира Хиросе, цитиран от Autocar.
Новата хибридна система на Mazda ще се казва XEV, като тя до голяма степен прилича на аналога, използван при Toyota Prius. Нейното най-голяма предимство е осигуряването на достатъчно голям пробег само на електричество.
Снимки: Mazda