IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Германска агенция: VW избира между Турция и България

Представители на германците инспектирали детски градини в София

Германска агенция: VW избира между Турция и България

Изборът за нов завод на Volkswagen ще бъде сведен до България или Турция, съобщава авторитетният в. Handelsblatt, цитирайки източници на агенция DPA. Окончателното решение трябва да бъде взето от Надзорния съвет на концерна веднага след Великден, който тази година за католиците и протестантите се пада на 21 април.

Volkswagen още преди година обяви, че ще търси нова локация в югоизточна Европа, където да изнесе част от производството на някои от по-компактните модели на марките VW, Seat и Skoda. Още тогава България и Турция бяха назовани като най-вероятни кандидати, но след това в надпреварата се намесиха Словакия, Румъния и Сърбия. Сръбският президент Вучич дори заяви преди време, че страната му имала предимство.

Според последните информации на DPA обаче всички останали кандидатури са отпаднали. Остава единствено да се преодолее съпротивата на представените и в Надзорния съвет синдикати, които настояват вместо строителството на нов завод да се разшири капацитетът в съществуващите в Залцгитер, Германия, Полковице (Полша) или Гьор (Унгария). И трите варианта обаче не устройват управата заради твърде високите разходи за труд, а в Гьор има и сериозен проблем с недостиг на работна ръка.

Ако в крайна сметка строителството на нов завод бъде потвърдено, инвестицията в него ще надхвърли 1 милиард евро.

DPA разкрива, че покрай визитата на германския президент Франк-Валтер Щайнмайер в София, представители на концерна са инспектирали немскоезична детска градина в столицата, явно мислейки за децата на бъдещия мениджмънт на завода.

 


 

0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Глупости ( преди 5 месеца )
    Прочетох коментар че Турция били в криза. Значи сега се връщам от Турция и мога да ви кажа че кризата е у нас, а в Турция всичко е на светлинни години спрямо нашата страна. Да, лирата е 33 стотинки, но заплатите са 600-700 ЕВРО, тристаен апартамент в Одрин 30,000 евро.
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За вагонетката, справка - лексъс гс 2012 - 50000 лв, бмв 5 - 30000,ауди а6 - 30000, мерц е - 30000, ако искаш ги приеми за стартови. Лексъс лс 2008-9- 30000+,ауди а8 има и по 15-20000.мерц от 20000 и т. Н.
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Аррle ( преди 5 месеца )
    Фв чакат евроизборите, ГЕРБ загубят ли, няма да дойдат. Щото на 09.09.2019 БСП ще ги национализират и сбогом милиарди...
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Шоо ( преди 5 месеца )
    Стане ли това направо е шестица от тотото.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 5 месеца )
    Не харесвам колите на ФВ, но завод за сглобяване на колите им в БГ ще е добра инвестиция в икономиката. А и има много българи които ги харесват, купуват и карат. Проблема е че България никога не е имала традиции в производството на коли, и затова не сме топ дестинация за този сектор. А и вече не сме чак толкова евтини. Германският автомобилен сектор губи обороти, и това сериозно ще се отрази на държави като Чехия, Словакия и Унгария. Погледнете Детройт за да добиете представа какво предстои.
  • #25
    2 rate up comment 6 rate down comment
    ГолфУ ( преди 5 месеца )
    Това е предизборен трик! никой от Ваг не мисли да инвестира в гробището българия. разберете най-сетне,че тук всичко е приключило. няма хора, няма администрация. само корупция и неграмотни хора с претенции. какъв бизнес?
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какви 1000лв. Заплати за специалисти бе? Те специалистите са разработили колите, произвели са частите, производстветите линии, тука ще ке прави само сглобката. Заплатите ако са аналогични в другите им заводи ще са около 2000лв., но да оставим това само 10-те процента, които ще прибира държавата от всяка кола ще ни пълни хазната със стотици милиони, от тях повече пари за пенсии, асфалт, болници които ние ще ползваме. Има само ползи такъв голям инвеститор да влезе у нас.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да идват! Имам обаче опасения, че нещата няма да са баш както трябва. Те търсят място а завод, заради ниски заплати, т.е. това е главното условие. Значи у нас евентуално, ако дойдат ще плащат някакви смешни пари от порядъка на 1000-1200 лв. За тези пари да намерят специалисти да им работят дори и у нас ще им е доста трудно. Интересното е, че хем продават скъпо, хем частите им са ефтинджос от Китай, а и заплати като хората не искат да плащат. Пълни ***, мошеници и сметкаджии са ВАГ.
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Причините поради които не ги харесваш са СУБЕКТИВНИ.
  • #21
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако мислиш, че германците купуват VW щот са нещо повече от другите европейски марки, се лъжеш. Купуват ги, защото са немски. Те и кренвиршите на VW са им любимите. Не подбират, пише ли VW купуват и това е. И като излезеш от Европа, кьорав VW не можеш да видиш. Айде стига вече с тия VW-ни , болни ли сте какви сте, то бива да си кон с капаци ама това е прекалено.