Всички автомобили ръждясват, но при някои това става по-бързо. Това накара изданието Auto.drom да припомни 10 модела от края на миналия и началото на настоящия век, при които този процес е най-често срещан. Авторите на класацията са се консултирали с търговци на автомобили на старо, както и със сервизи, през които минават голям брой коли. Тези 10 модела са присъствали в повечето случаи. Разпитани са също така специалисти от фирми, които изкупуват коли на старо, както и собственици на автомобили от съответните модели.
Факт е, че класацията е доста субективна и може да предизвика спорове. Затова нейните автори се опитват да подкрепят твърденията си с конкретни примери от практиката.
Последният Pathfinder на рамна конструкция е истински всъдеход, но и при него се срещат проблеми с ръждясването. Те не се изчерпват само със самата рама, но се появяват и при други елементи, като вината е в слабото покритие с лак. Ръждясват вратата на багажника, пода и праговете, както и местата, на които е закрепен мотора. Същите слабости се срещат и при пикапа Navara, който е изграден на същата платформа.
"Ръжда може да бъде открита дори по тръбите на климатика. Хубаво е да бъдат обработени против корозия и болтовете на окачването. Вратата на багажника също е сериозно застрашена. А хромираните елементи по каросерията понякога директно се отлепва", посочват специалистите.