Всички автомобили ръждясват, но при някои това става по-бързо. Това накара изданието Auto.drom да припомни 10 модела от края на миналия и началото на настоящия век, при които този процес е най-често срещан. Авторите на класацията са се консултирали с търговци на автомобили на старо, както и със сервизи, през които минават голям брой коли. Тези 10 модела са присъствали в повечето случаи. Разпитани са също така специалисти от фирми, които изкупуват коли на старо, както и собственици на автомобили от съответните модели.
Факт е, че класацията е доста субективна и може да предизвика спорове. Затова нейните автори се опитват да подкрепят твърденията си с конкретни примери от практиката.
Корейският SUV се появи на американския пазар, където беше харесан от потребителите, но въпреки това и при него има проблеми. По каросерията на Sorento има много пластмасови предпазители, като именно металът под тях изгнива лесно. И ако корозиращата рама е често срещана при всъдеходите, то при този модел процесът се среща още при вратите (включително тази на багажника), а също така и по праговете и калниците.
"Един от най-големите проблеми на първото Sorento е ръждата под пластмасата, затова ако сте се насочили към купуването на този модел, задължително проверете тези елементи. Най-добре е да търсите фейслифта на модела, където това се среща по-рядко", категорични са експертите.